اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد:

280 هزار نفر در کمیته امداد باسواد شدند

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی گفت: 280 هزار نفر در کمیته امداد باسواد شدند.

280 هزار نفر در کمیته امداد باسواد شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اکبر میرشکار امشب در حاشیه گردهمایی کارشناسان فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان گلستان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه فرهنگی با هدف ارتقای سطح سبک زندگی خانواده به دنبال تحول و تغییر فرایند در حوزه فرهنگی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری هستیم تا تاثیرات کار فرهنگی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در همین حوزه اقدامات ارزشمندی انجام شده که اجرای طرح ریشه‎کن کردن بی‎سوادی در جامعه زیر پوشش زیر 50 سال یکی از این اقدامات است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: این طرح از سال 1389 آغاز شد و در همین راستا 280 هزار نفر از نعمت سواد بهره‎مند شدند و 46 هزار نفر دیگر باقی مانده است که با آموزش آنها تا شش ماه نخست سال 1393 بی‎سوادی در جامعه زیر پوشش این نهاد نخواهیم داشت.

میرشکار افزود: در حوزه ریشه‌کنی بی‎سوادی کمیته امداد در تمامی استان‎ها حائز رتبه برتر بوده و در این راستا با همکاری نهضت سوادآموزی تلاش‎های خوبی انجام شده است.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف کمیته امداد امام خمینی پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی از جمله طلاق، بیکاری و اعتیاد است که با بررسی‎های انجام شده علت بیشتر آسیب‎های اجتماعی در بین مددجویان این نهاد به دلیل طلاق و اعتیاد همسران است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: در همین راستا کمیته امداد برنامه‎های آموزشی خوبی را ارائه کرده و بیشترین همکاری را با ستاد پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی دارد اگرچه ستاد توجه ویژه‎ای در بخش تخصیص اعتبار به کمیته امداد نداشته است.

میرشکار بیان کرد: با توجه به تمام این موضوعات در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر در آموزش‎های پیشگیری از اعتیاد این نهاد حضور داشته‎اند.

وی متذکر شد: برای جلوگیری از طلاق نیز برنامه‎های آموزش خانواده خوبی انجام شده و همچنین شاهد برگرداندن 2 هزار و 400 زن مطلقه به زندگی بوده‎ایم که قصد داریم این رقم را در سال 1393 به 5 هزار افزایش دهیم.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون جوان زیر پوشش این نهاد در آستانه ازدواج هستند و به دنبال فراهم کردن زمینه فرهنگی ازدواج آسان و پایدار برای آنها هستیم.

میرشکار در پایان ابراز داشت: نگاه ما در بحث خدمات فرهنگی، خانواده‌محوری است و فعالیت‎های خانواده را مبنای تمام کارهای فعالیتی که در این حوزه انجام می‎شود، قرار داده‎ایم.

انتهای پیام/83004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول