اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روحانی در دیدار با نخبگان خوزستان:

محیط دانشگاه‌ها باید آزاد باشد/رایزنی با عراق برای لایروبی اروند/نامجو گفت سد گتوند مشکلی ندارد

رئیس جمهور گفت: محیط دانشگاه‌ها باید آزاد و علمی باشد که مورد توجه دولت است و 16 آذر امسال نمایه خوبی بود برای اینکه نشان دهد شرایط دانشگاه عوض شود.

محیط دانشگاه‌ها باید آزاد باشد/رایزنی با عراق برای لایروبی اروند/نامجو گفت سد گتوند مشکلی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در دیدار با فرهنگیان دانشجویان و نخبگان استان خوزستان با اشاره به مسئله سد گتوند اظهار کرد: اگر انتقاد و بیان اظهارنظرات آزاد بود امروز مشکلی به نام سد گتوند نداشتیم.

وی افزود: من در دولت به مسئولان دستور می‌دهم مسئله گتوند را به دقت مورد بررسی قرار دهند و امروز در این رابطه هیچ قضاوت و داوری ندارم.

رئیس جمهور تصریح کرد: گتوندی که می‌توانست مایه مباهات باشد امروز مایه نگرانی شده است و اینکه چرا چنین شده است باید بررسی کافی و کاملی شود.

*مسئله سد گتوند را حل می‌کنیم

وی تاکید کرد: همه مسئولان موظف هستند این مسئله را مور بررسی قرار داده و به مردم گزارش دهند.

روحانی خاطرنشان کرد: از روز اول در جلسه با وزیر نیروی سابق، مسئله گتوند را مطرح کردم و آنها پاسخ دادند که این مشکل به طور کامل حل شده اما بعدها مشخص شد مسئله سد گتوند لاینحل باقیمانده است.

وی اضافه کرد: برای این مسئله راه حل‌هایی وجود دارد و ما نگرانی‌ها را برطرف خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما با رای شما این مسئولیت را به دوش گرفته‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم گفت: صاحب این کشور مردم هستند که باید بدانند چه اتفاقاتی می‌افتد، در اصل دولت کارگذار مردم است.

وی با اشاره به اینکه دولت تمام نقاط مثبت، منفی، مشکلات، کارآمدی‌ها و ناکارآمدی‌ها را به مردم گزارش می‌دهد ابراز داشت: انتقاد از دولت آزاد است اما در عین حال از کاری که انجام داده‌ایم در پیشگاه مردم دفاع خواهیم کرد و قضاوت نهایی را به عهده مردم می‌گذاریم.

*قاضی وجدان عمومی، ملت ایران است

روحانی با تاکید بر اینکه قاضی وجدان عمومی، ملت ایران است ادامه داد: اگر مردم گفتند درست است باید بپذیریم و اگر نظر آنها این بود که اشتباه است باید اشتباهات را جبران کنیم.

وی عنوان کرد: فکر نکنید چون ما مسئولان هستیم بهتر می‌فهمیم ما باید از کارآزموده‌ها و پیشکسوتان استفاده و از افراد پرسابقه این استان بهره برداری کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به تاریخچه این استان اظهار کرد: خوزستان با سابقه‌ترین مرکز علمی کشور و کل منطقه خوزستان و جندی شاپور است.

وی افزود: تمدن این استان به قبل از میلاد باز می‌گردد و با امروز با این سوابق بالای علمی و تاریخی نیازمند حرکت است.

روحانی تصریح کرد: دولت خود را موظف می‌داند از هر استانی به اندازه توانش حمایت کند.

*تامین منابع مالی 550 هزار هکتاری زمین تا پایان سال

وی با اشاره به بخش کشاورزی خوزستان گفت: زمین‌های حاصلخیز این استان که فقط با آفتاب حرف می‌زنند و سدها و آب‌های پشت سدی که منتظر تبخیر باقیمانده‌اند را باید حرکت داد.

رئیس جمهور اضافه کرد: آب پشت این سدها را باید به زمین‌های کشاورزی رها شده برسانیم تا همه درختان و زراعت، سر از خاک برآورند و با ما حرف بزنند.

وی با تاکید بر اینکه اینجا سرزمین سبز خوزستان است افزود: ما تا پایان امسال، منبع مالی را برای 550 هزار هکتار تامین می‌کنیم و ظرف سه سال آینده آب را به این زمین‌ها خواهیم رساند.

روحانی بیان کرد: این حرکت، کار بسیار بزرگی برای کشاورزی و اشتغال استان و سطح ملی است و اینکه ما را به سمت امنیت غذایی و خوداتکایی سوق می‌دهد.

*تمهیداتی برای آب باکیفیت خوزستان/ انتقال صرفا آب آشامیدن از کارون به دیگر استان‌ها

وی در رابطه با آب شرب خوزستان نیز توضیح داد: آب آشامیدنی مردم جزو مواردی ا‌ست که در دولت‌های گذشته کارهایی برای آن انجام شده ‌و ما آن را تکمیل می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: از هفته آینده مردم اهواز از آب باکیفیت استفاده می‌کنند و طرح آب را برای کل استان، آبادان، خرمشهر و همه شهرستان‌ها دنبال خواهیم کرد.

وی به کارون خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: کارون زیبایی و امید خوزستان است، کارون نه تنها جاذبه تورسیتی دارد بلکه منبع حیات برای کل استان بوده و لازم است برای احیای آن بحث سرشاخه‌های رودخانه را پیگیری کنیم.

روحانی در این زمینه عنوان کرد: در همین راستا در شورای عالی آب اقدامات لازم انجام شده و طبق تصمیم این شورا تنها برای آشامیدن آب از سرشاخه‌های کارون به استان‌های دیگر منتقل خواهد شد و نگرانی مردم خوزستان نیز حل می‌شود.

*تمهیدات دولت برای بحث آلاینده‌ها و ریزگردها

وی با اشاره به تمهیدات دولت برای بحث آلاینده‌ها و ریزگردهای استان خاطرنشان کرد: آلاینده‌ها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور از فاضلاب خوزستان نیز صحبت به میان آورد و ادامه داد: منابع ریالی برای فاضلاب خوزستان را تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به تصمیمات در خصوص منطقه آزاد اروند توضیح داد: منطقه آزاد آبادان و خرمشهر را در دولت و شورای امنیت مورد بررسی قرار داده‌ایم و از نظر ما آبادان و خرمشهر منطقه آزاد خواهد بود.

*احیای اروند برای کشور موثر واقع می‌شود

روحانی به اروندرود و اهمیت این ظرفیت ملی اشاره کرد و گفت: اروند بسیار مهم است، مذاکرات زیادی با نخست وزیر عراق در خصوص اروند انجام شده و برای پاکسازی و لایروبی آن به نتیجه‌هایی رسیده‌ایم.

وی معتقد است اگر اروند احیا شود تاثیرش برای استان و کل کشور خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین در رابطه با بحث ریزگردها ابراز داشت: به همکاری سایر کشورهای منطقه نیاز بوده و در این رابطه با مقامات عراقی صاحبت‌هایی انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دانشگاه‌ها ادامه داد: اینکه محیط دانشگاه‌ها باید آزاد و علمی باشد مورد توجه دولت است و 16 آذر امسال نمایه خوبی بود برای اینکه نشان دهد شرایط دانشگاه عوض شود.

روحانی با تاکید بر اینکه سیاسیت داخلی از سیاسیت خارجی سخت‌تر است اظهار کرد: این دولت مسیر خود را ادامه می‌دهد و به هر چه قول داده پایبند خواهد بود.

وی با بیان اینکه قدرت ملت قدرتی بسیار تعیین کننده، تاثیرگذار و عمل کننده است، گفت: خط‌کشی‌های موجود سیاسی و قومی را قبول ندارم.

رئیس جمهور در پایان مطرح کرد: مباد روزی که در خوزستان از شایسته‌ای به دلایل سوابق سیاسی و جناحی یا وابستگی قومی استفاده نکنیم زیرا این خیانت به ملت و ظلم به مردم است.

انتهای پیام/‌72001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول