اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:

نمایشگاه عکس انقلاب در کانون پرورش فکری زنجان برپا می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: به مناسبت دهه فجر نمایشگاه عکس انقلاب در کانون پرورش فکری زنجان برپا می‌شود.

نمایشگاه عکس انقلاب در کانون پرورش فکری زنجان برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامحسین نظری عصر امروز در دومین جلسه ستاد برگزاری مراسم سی و پنجمین سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر مراکز کانون پرورش فکری در سطح استان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند.

وی به برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر مراکز فرهنگی هنری ثابت و کتابخانه‌های سیار و پستی با سه محور فرهنگی، هنری و ادبی اشاره کرد و افزود: برنامه قصه‌گویی و شعرخوانی با مضامین انقلابی برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با عناوین شاه مقوایی، خاطرات بچه‌های انقلاب و... و شعر به یاد روح‌‌الله، به نام آزادی در مراکز استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: این برنامه در مرکز علوم و نجوم، زرین‌رود، زرین‌آباد، مجتمع، ابهر، مرکز یک، دو و سه زنجان، مرکز قیدار، خرم‌دره، مرکز گرماب، سهرورد، سلطانیه، آب‌بر، کتابخانه‌های سیار شهری، روستایی زنجان و ابهر برگزار می‌شود.

این مسئول به برگزاری برنامه معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، معرفی کتاب اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه با محوریت وقایع انقلاب اسلامی و شخصیت‌های تاثیرگذار در روند پیروزی انقلاب اسلامی، در قالب طرح‌های دیواری، حجمی، ماکت و با استفاده از کلیپ با عناوین معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و معرفی کتب امام آمد شاه رفت، مجموعه روزهای خدا، روزها و رویدادها، خاطرات بچه‌های انقلاب و معرفی چهره منفور خاندان پهلوی و خیانت‌هایشان برگزار می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: این برنامه در مراکز سلطانیه، سهرورد، سیار روستایی قیدار، گرماب، زرین‌آباد، ماهنشان، مجتمع، مرکز دو، ابهر، علوم و نجوم، سیار روستایی زنجان، آب‌بر و کتابخانه سیار شهری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایش فیلم‌های مربوط به وقایع انقلاب از تولیدات کانون مانند بهادر، انیمیشن با مضمون انقلاب، ایران و جهان، اتحاد و ... اکران می‌شود، افزود: همچنین مسابقات حضوری و کتبی مختلفی در مراکز اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اذعان داشت: این مسابقات با موضوعات شعار زمان انقلاب، پازل بهترین جمله، مسابقه جورچین صحنه‌هایی از انقلاب، احادیث پیامبر(ص)، مسابقه گره با محوریت پیام‌های انقلاب و همچنین مسابقات عکاسی، نقاشی، ادبی و مسابقه قرآنی صراط مسابقه وحدت و همبستگی برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: این مسابقات در مراکز زرین‌آباد، خرم‌دره، مرکز سه، مرکز دو، سیار شهری، سیار روستایی زنجان، آب‌بر، ابهر، مجتمع، قیدار، زرین‌رود، علوم و نجوم برگزار می‌شود.

نظری با اشاره به اینکه ایستگاه کاردستی، ایستگاه ماکت‌سازی صحنه‌هایی از انقلاب، کارگاه کاردستی، ایستگاه کارت پستال‌سازی، کاردستی با استفاده از هسته‌ها برگزار می‌شود، گفت: این برنامه در مراکز آب‌بر، علوم و نجوم، شماره یک، گرماب، زرین‌آباد و قیدار اجرا می‌شود.

وی اجرای نمایش خلاق با موضوعات متناسب با دهه فجر را از دیگر برنامه‌های کانون اعلام کرد و اظهار داشت: نمایشگاهی از آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا با عنوان دست‌های کوچک من برپا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان به برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب در کانون اشاره کرد و متذکر شد: نمایش عروسکی با عناوین تئاتر کاغذی (باران) و کودک و شاه اجرا می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: نشریه دیواری با موضوعات بهمن و امام راحل، دهه فجر و امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظری خاطره‌گویی توسط عروسک نمایشی، خاطرات ایام انقلاب و بهمن 57 که بزرگترها برای کودکان تعریف و یا نقل قول کرده‌اند را از دیگر برنامه‌ها اعلام و بیان کرد: ایستگاه نقاشی و نقاشی گروهی با موضوعات بچه‌ها و انقلاب، انقلاب اسلامی، بهار سبز در دل بهمن سرد و گلباران برگزار می‌شود.

وی ارسال فراخوان ادبی به مدارس ابتدایی با موضوعات پیام‌آوران بهار، عاقبت زورگیری، نوشتن نامه صلح و دوستی برای کودکان و جهان، سرزمینم ایران، بهار دل‌ها و دل‌نوشته به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان برگزاری کارگاه‌های فرهنگی کارت‌سازی، کاردستی، ساخت پرچم و ایستگاه خلاق را از برنامه‌های دهه فجر کانون اعلام کرد و افزود: همچنین فضاسازی و جشنواره آدم‌برفی، فضاسازی و آذین‌بندی مراکز و محوطه آن با محتوای دهه مبارک فجر انجام می‌شود.

این مسئول به شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن و استقرار در ایستگاه نقاشی کودکان در مسیر راهپیمایی توسط مربیان کانون اشاره کرد و یادآور شد: دیدار با ائمه جمعه استان و خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

نظری اکران فیلم‌های کلاس فیلم‌سازی به وسیله اعضا را از برنامه‌های کانون اعلام کرد و اظهار داشت: کارگاه کتاب‌سازی با عنوان قطار خاطرات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن انقلاب با حضور کودکان و نوجوانان و والدین آنها اجرا می‌شود، اذعان داشت: مسابقه عکاسی با موبایل با موضوع «پرچم مقدس ایران» در مرکز ابهر برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در پایان اذعان داشت: ویژه برنامه دعوت از مادر شهید محمد حسین تجلی از اعضای قدیمی مرکز شماره یک از دیگر برنامه‌های کانون زنجان است.

انتهای پیام/73008/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول