اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

بیکاری لرستان نتیجه بی‌برنامگی برخی مدیران است

استاندار لرستان گفت: بیکاری لرستان نتیجه عدم برنامه‌ریزی برخی مسئولان است.

بیکاری لرستان نتیجه بی‌برنامگی برخی مدیران است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد هوشنگ بازوند عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی توسعه استان در استاندار لرستان اظهار داشت: ‌یکی از مشکلات اساسی استان لرستان این است که برنامه‌هایی که وجود دارد ‌طبق سند اشتغال و آمایش و در قالب برنامه ارائه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مدیر و مسئولانی که روی کار می‌آیند برنامه‌های ذهنی خود را عملی می‌کنند که این امر موجب شده لرستان یکی از استان‌های با آمار بیکاری بالا در کشور باشد.

بازوند تصریح کرد: مسئولان باید سعی کنند برای برنامه‌ای ‌ارائه ‌‌دهند که کارشناسی شده و بر طبق سند آمایش و اشتغال باشد.

وی با بیان اینکه فرمانداران ‌استان لرستان با رویکرد عمرانی و اقتصادی تعیین می‌شوند، گفت: فرمانداران باید برنامه‌های اشتغال را با برش شهرستانی در نظر بگیرند و برنامه‌ها‌ در قالب دو سند اشتغال و آمایش و به صورت کارشناسی شده و هدفمند ارائه شو‌د تا نتیجه‌بخش باشد.

بازوند با اشاره به اینکه اگر برنامه‌ها در قالب این سندها نباشد عواقب تلخ بیکاری را به دنبال دارد، گفت: از مسئولان تقاضا می‌شود برنامه‌های خارج از این شرایط را ارائه ندهند زیرا عملی شدن اینگونه برنامه‌ها یعنی اضافه شدن پروژه‌های نیمه‌تمام به پروژه‌های قبلی لرستان است.

این مسئول اذعان داشت: وظیفه معاونت برنامه‌ریزی آموزش در همه جوانب است که معاونت این استانداری نیز باید این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

این مسئول گفت: نقش دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌ها و به دست آوردن اطلاعات لازم جهت اجرای آنها نقش پررنگی است.

استاندار لرستان افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان در خصوص افزایش بودجه 93 با نمایندگان استان در ارتباط باشند و تلاش کنند هر دستگاه از طریق نمایندگان مجلس، بودجه خود را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که با پیگیری‌های خود سعی در افزایش بودجه برای استان لرستان داشته باشند که امیدواریم در این بودجه‌بندی تحولی ایجاد شود.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: بیش از  33 درصد بودجه به صورت شناور و متفرقه است که نمایندگان می‌توانند با چانه‌زنی از این محل اعتبارات خوبی را برای لرستان به دست بیاورند.

بازوند اظهار داشت: امکان اینکه برخی وزارتخانه‌ها از اعتبارات جاری خود ادارات کل استان‌ها را کمک کنند زیاد است و مسئولان لرستانی نیز باید برای به دست آوردن این بودجه پیگیر باشند.

 وی ادامه داد: 11 پروژه اجرایی لرستان از محل فاینانس تامین اعتبارات می‌شوند که مدیران باید در جذب این اعتبار تلاش کنند.

استاندار لرستان اعتبار در نظر گرفته شده از محل اعتبارات فایناس برای اجرای این پروژه‌ها را 8 هزار و 267 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برخی از این پروژه‌ها شامل سد معشوره، سد تاج امیر، ایستگاه پمپاژ جایدر، آزاد راه خرم‌آباد - اراک، راه آهن دورود - خرم‌آباد - اندیمشک، و ... است.

انتهای پیام/‌85001/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول