اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فضای مجازی:

گوگل پروژه رونمایی نشده لابی صهیونیزم است

یک کارشناس فضای مجازی از گوگل به عنوان پروژه رونمایی نشده آمریکا و لابی صهیونیزم جهانی نام برد.

گوگل پروژه رونمایی نشده لابی صهیونیزم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، روح‌الله مؤمن‌نسب عصر امروز در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان انقلاب اسلامی ایران را مدیون شبکه اجتماعی واقعی دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که امام هیچ رسانه‌ای در دست نداشت و تمام دستگاه‌های امنیتی دنیا شاه را حمایت می‌کردند، بنیانگذار جمهوری اسلامی با استفاده از شبکه اجتماعی و پایگاه مردمی توانست چنین انقلاب باعظمتی را به وجود آورد.

وی با اشاره به تأکید امام راحل در حفظ این شبکه اجتماعی و خوب عمل نشدن در این زمینه یادآور شد: ضعف ما در آنست که هر چه خود داریم امتیاز به شمار نمی‌آوریم و به داده‌های دیگران چشم دوخته‌ایم.

به گفته وی همین پایگاه اجتماعی در ایران توانست با تشکیل بسیج 20 میلیونی جنگ نظامی دشمن را دفع کند و شبکه مجاهدین خلق را منهدم سازد.

معاون سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سابقه تاریخی و مذهبی مردم ایران در انتخاب زندگی اجتماعی بیان داشت: آنچه امروزه به عنوان شبکه اجتماعی تعریف شده در حقیقت فرار از زندگی اجتماعی و به انزوا کشیدن انسان‌هاست. 

مؤمن‌نسب خاطرنشان کرد: اولین قدم برای انحراف افراد جداسازی آنها از هویتشان و ایجاد بحران هویت در افراد در فضای مجازی فعلی آمریکایی است.

وی سودآورترین شرکت‌ها در آمریکا را شرکت‌های فناوری اطلاعات دانست و یادآور شد: ارزش یک سهم بانک مرکزی آمریکا 16 دلار است در حالی که ارزش یک سهم گوگل یک هزار و 111 دلار است.

این کارشناس فضای مجازی تعداد شبکه‌های داخلی ایران را 700 مورد ذکر و تصریح کرد: در شرایطی که شبکه‌های خارجی چنین سودآوری را دارند، عاملی که سبب شده شبکه‌های داخلی از چنین شرایطی برخوردار نبوده و بسیاری از لحاظ مالی نیازمند باشند تعداد کاربران آنهاست.

وی با انتقاد از برنامه‌های رسانه ملی در تبلیغ استفاده از شبکه‌های خارجی، از این اقدام به عنوان خیانت نام برد و بیان داشت: در یکی از برنامه‌های شبکه آموزش سیما با هزینه بیت‌المال مفهومی 100 درصد غلط و با مغلطه بیان می‌شود و حتی کاربران شبکه‌های اجتماعی داخلی را انسان به شمار نیاورده است.

مؤمن‌نسب با انتقاد از عضویت برخی از مسئولان از جمله وزیر امور خارجه در فیس‌بوک اظهار داشت: در شرایطی که آنها با فارس‌زبانان دیالوگ برقرار می‌کنند، توجیهشان مبنی بر استفاده از فضای مجازی برای دپپلماسی چه معنایی دارد، آن هم در یک شبکه اجتماعی آمریکایی که بر اساس گزارش روزنامه‌های صهیونیستی دو نفر از سه نفر اول لیست 10 نفره تاثیرگذارترین صهیونیست‌ها از مقامات آن است.

مدیر سابق رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گوگل به عنوان پروژه رونمایی نشده آمریکا و لابی صهیونیست نام برد و تشخیص نیازهای انسان، ارائه سرویس‌های مختلف، ایجاد انحصار، اعتماد و اشتغال، وابستگی، دلبستگی، معیارسازی، نیازسازی و کنترل نیازها، تکنولوژی مدیریت انسان و ایجاد ولایت طاغوت را از برنامه‌های تدوین شده گوگل برشمرد.

وی با اشاره به تغییر شیوه فرار مغزهای کشور ابراز داشت: امروزه نیازی به جذب فیزیکی افراد نیست بلکه ایده‌ها و افکار انسان‌ها تصاحب می‌شود، که در این صورت نخبه بدون ایده با مردم عادی تفاوتی ندارد.

به گفته وی حضور نماینده رسمی گوگل در ایران با ارائه پیشنهاد اهدای هدیه به ایده‌های برتر توانست 484 ایده ناب ایرانی را از آن خود کند بدون اینکه حتی یک مورد جایزه هزار دلاری پیشنهادی خود را بدهد و حتی در صورت تحقق این مبلغ در برابر ایده و افکار ناب بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد شبکه ملی اطلاعات در سال‌های اخیر اظهار داشت: علی‌رغم انجام مقدمات ایجاد این شبکه و بیان ضرورت استفاده از آن و جلوگیری استفاده از شبکه‌های خارجی، اهمیتی به آن داده نشد.

مؤمن‌نسب اظهار داشت: برخی از آقازادگان در خارج از کشور شرکت‌هایی را ایجاد کرده و قراردادهای از نوع ترکمنچای بسته‌اند لذا سعی در افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل داشته و با ایجاد شبکه ملی اطلاعات مخالفت می‌کنند چرا که در  این صورت از درآمدشان کم می‌شود.

به گفته وی، این افراد زمانی که ایجاد شبکه ملی اطلاعات مطرح می‌شود سعی می‌کنند با استفاده از روش‌های روانشناسی در پیچیده جلوه دادن موضوع موجب شوند تا کسی وارد موضوع نشود و مطالبه‌ای در این زمینه ایجاد نشود.

وی با انتقاد از سخن وزیر ارتباطات در زمینه افزایش پهنای باند بین‌المللی تأکید کرد: در شرایطی که 9/99 درصد از ارسال کنندگان و دریافت‌کنندگان پیام در داخل کشور ایرانی هستند افزایش پهنای باند که جزء افزایش هزینه دربرندارد، معنایی نداشته و بسیار مضحک است.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به مصاحبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر عضویت همه مردم ایران در فیس‌بوک، سخن ایشان را وهم و برای فیس‌بوک خنده‌دار خواند و تصریح کرد: در شرایطی که طبق گزارش سالانه بین‌المللی منتشر شده بیشترین نفوذ شبکه‌های اجتماعی در ایران متعلق به فیس‌نما، کلوپ و افسران است مقام وزیر ارشاد کشور در رسانه بیگانه آن را متعلق به فیس‌بوک می‌داند.

انتهای پیام/2406/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول