اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

فضای آموزشی و ورزشی لنده جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیست

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان گفت: فضای آموزشی و ورزشی شهرستان جوابگوی نیاز دانش‌آموزان و آموزش و پرورش نیست.

فضای آموزشی و ورزشی لنده جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته شوراها در آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه شورا در دین مبین اسلام گفت: دین مبین اسلام و همه ادیان الهی همواره بر ضرورت و اهمیت مشورت اشاره داشته و در قرآن سفارش زیادی به آن شده تا جایی که سوره‌ای به نام «شوری» نیز آمده است.

وی با بیان این‌که مشورت با هرکسی جایز نیست، گفت: مشورت باید با افرادی انجام شود که بتوانند مسیر حق را از باطل تشخیص و انسان را در رسیدن به هدف کمک کنند.

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به اهداف آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش گفت: با توجه به اهداف آموزش و پرورش می‌طلبد شورای آن افرادی زبده و نخبه در مسائل آموزشی و تربیتی بوده تا بتوانند با برنامه‌‌ریزی صحیح آینده علمی و تربیتی آموزش و پرورش را تضمین کنند.

کیانی‌اصل یادآور شد: زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش آن جامعه بوده به همین منظور برای توسعه پایدار و پویا نیازمند آموزش و پرورش صحیح و پیشرفته هستیم و لازمه این پیشرفت و توسعه مشارکت عمومی و همگانی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده با اشاره به اهداف شورای آموزش و پرورش گفت: شوراهای آموزش و پرورش باید با برنامه‌ریزی صحیح به بالابردن کیفیت و سطح آموزش دانش‌آموزان کمک کرده و تصمیماتی برای بهبود سطح علمی و مشارکت عمومی والدین در مدارس اتخاذ کنند.

کیانی‌اصل توجه به معنویت در کنار آموزش را ضروری خواند و افزود: استفاده از فرصت‌ها و استعدادهای بکر دانش‌آموزان در جهت تقویت معنویت و تفکر اسلامی در مدارس امری ضروری است و باید مورد توجه شورای آموزش و پرورش قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به کمبود فضای آموزشی در شهرستان گفت: فضای آموزشی و ورزشی شهرستان جوابگوی نیاز دانش‌آموزان و آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان این‌که دانش‌آموزان باید به روز باشند، افزود: با توجه به نیاز روز دانش‌آموزان باید بر اساس علوم روز و متناسب با زمان آموزش و تربیت لازم را ببینند و در این راه تجارب گذشته باید اهرمی برای پیشرفت آنان باشد.

کیانی‌اصل وجود پدیده‌های نوظهور از قبیل ماهواره، اینترنت و فضای مجازی را از مخاطرات تهدیدکننده دانش آموزان دانست و تصریح کرد: حال که شبیخون فرهنگی دشمن در زمینه‌های دینی و اعتقادی روز به روز با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی در حال پیشرفت است ما باید از ضد ارزش‌ها برای دفاع از ارزش‌های خود استفاده‌ کنیم به گونه‌ای که می‌توان جوانان و دانش‌آموزان را با بصیرت‌دهی و جهت‌دهی مناسب و آشنایی کافی نسبت به مخاطرات آن تکنولوژی در این راه بیمه و حتی از آن برای نشر دیدگاه‌های دینی و معنوی خود نیز استفاده کنیم.

امام جمعه لنده یادآور شد: والدین و خانواده‌ها می‌توانند در جهت‌دهی به دانش‌آموزان بیشترین نقش را ایفا کرده و جوانان خود را از مواجهه با خطرهای پیش رو باز دارند.

انتهای پیام/82013/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول