اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار گالیکش خبر داد

وقوع 17 فقره آتش‎سوزی در جنگل‌های گالیکش

معاون فرماندار شهرستان گالیکش گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 فقره آتش‎سوزی در جنگل‎های این شهرستان روی داده است.

وقوع 17 فقره آتش‎سوزی در جنگل‌های گالیکش

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدجلیل صفی‌الحسینی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گالیکش اظهار داشت: در سال گذشته 20 فقره حریق در سطح جنگل‎های این شهرستان اتفاق افتاد، که همه این آتش‎سوزی‎ها در ساعات اولیه اطفا شده است.

وی یادآور شد: این آتش‎سوزی‎ها سطحی بوده و بیشتر بوته‎زارهای مجاور محیط جنگلی را طعمه خود ساخت و به درختان جنگلی آسیب چندانی نرساند.

پارک ملی گلستان گنجینه زیست محیطی کشور است

صفی‌الحسینی با تاکید بر حفظ و حراست از گونه‎های جنگلی به ویژه در پارک ملی گلستان ادامه داد: این پارک ملی به عنوان گنجینه یادگار دوره سوم زمین‎شناسی از لحاظ زیست‎محیطی بسیار ارزشمند بوده و برخی گونه‎های گیاهی در آن از نمونه‎های نادر گیاهی جهان محسوب می‎شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام توان خود را برای حفظ و حراست از این مواهب الهی به کار بگیریم و نگذاریم این طبیعت زیبا دستخوش سهل‎انگاری و آتش‎سوزی با منشاء انسانی شود.

آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی فصلی در گالیکش ضروری است

معاون فرماندار شهرستان گالیکش با تاکید بر آمادگی این شهرستان برای مقابله با حوادث طبیعی افزود: شرایط جغرافیایی و اقلیمی این منطقه ایجاب می‎کند تا در مقابله با حوادث طبیعی فصلی در این شهرستان از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

صفی‌الحسینی اضافه کرد: با توجه به افزایش نزولات آسمانی فصلی باید مراقب بود تا به تاسیسات، معابر شهری، جاده‎ها و حتی منازل مردم منطقه خسارتی وارد نشود.

وی ادامه داد: دستگاه‎های عملیاتی و امدادی شهرستان ضمن حفظ آمادگی کامل برای مقابله با اینگونه حوادث، باید نسبت به ضبط و ثبت مستندات و جذب اعتبارات برای رفع کاستی‎های این بخش اقدام کنند.

صفی‌الحسینی با تاکید بر فعال‎سازی کارگروه‎های تخصصی شهرستان اظهار داشت: مهمترین وظیفه این کارگروه‎ها، برنامه‎ریزی  در چهار مرحله مدیریت بحران به ویژه مرحله پیشگیری و مقابله است.

در ادامه این جلسه مصوبات ذیل مورد تصویب اعضاء قرار گرفت که طبق آن مقرر شد، دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گالیکش، نسبت به صدور احکام انتصاب روسای کارگروه‎های تخصصی اقدام کند.

همچنین مصوب شد: هلال احمر استان موقعیت جغرافیایی محل جانمایی استقرار بالگرد در سطح شهرستان «بخش مرکزی و لووه»  را به شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ارسال کند.

انتهای پیام/83002/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول