اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی خبر داد

کشف 22 دوچرخه‌ و دستگیری سارق

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی از کشف 22 دستگاه دوچرخه مسروقه و دستگیری سارق خبر داد.

کشف 22 دوچرخه‌ و دستگیری سارق

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی افزایش وقوع سرقت دوچرخه در سطح شهر تبریز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت که با اقدامات فنی و پلیسی، عوامل گشت انتظامی کلانتری 22 یک دستگاه دوچرخه به راکبی شخصی به نام «ت- ر» اهل تبریز متعلق به مالباخته «و – ب» را در میدان شهرداری تبریز شناسایی و دستگیر کردند.

وی افزود: پرونده برای رسیدگی به این پلیس واصل و در تحقیقات علمی و پلیسی، مظنون بیان داشت دوچرخه را از دوچرخه‌سازی «م- ف» خریداری کرده که با اخذ دستور قضایی صاحب مغازه به هویت فوق دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت داده شد و در تحقیقات علمی و پلیسی گفت که دوچرخه فوق را شخصی به هویت «پ- ع» به فردی به نام «ت- ر» فروخته است و معامله در مغازه اینجانب صورت گرفته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: سریعاً «پ –ع» به آگاهی دلالت از نامبرده تحقیقات جامع معمول وی نیز بیان داشت که دوچرخه فوق را به واسطه‌گری «ح- ن» از شخصی به هویت «ص- ع» خریداری کرده که پس از هماهنگی لازم «ص- ع» نیز به آگاهی دلالت و وی نیز اعتراف کرد که این دوچرخه را شخصی به هویت «م- م» در قبال بدهی به ایشان داده است.

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی گفت: منزل متهم شناسایی و طی تحقیقات جامع مشخص شد که نامبرده فردی معتاد بوده و در امر سرقت دوچرخه فعالیت دارد که از طریق خانواده وی مشخص شد که نامبرده به اتهام سرقت در زندان تبریز است که پس از کسب دستور، متهم از زندان تبریز تحویل و برای انجام تحقیقات در اختیار این پلیس قرار گرفت که پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی متهم به سرقت دوچرخه مذکور اعتراف کرد.

عباس‌زاده گفت: متهم در ادامه تحقیقات به سرقت 21 دستگاه دوچرخه دیگر نیز از سطح شهر تبریز اعتراف و تمام صحنه‌های سرقت مورد بازسازی و مالباختگان نیز شناسایی و در این زمینه یک نفر مالخر نیز به هویت «ص-ع» فرزند محمد 32 ساله شناسایی و پرونده به همراه متهمان به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تبریز ارسال که متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند.

وی در خصوص آسیب‌شناسی این نوع سرقت‌ها عنوان داشت: در بررسی‌های به عمل آمده علت گرایش متهم به ارتکاب سرقت، اعتیاد شدید سارق به مواد مخدر و نیز رها کردن دوچرخه‌ها توسط مالباختگان بدون قفل در خیابان‌ها عامل اصلی سرقت‌ها است.

عباس‌زاده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های 110 تماس حاصل و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر خود از عملکرد پلیس را به سامانه 197 اعلام دارند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول