اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه بازدید وزیر نفت صورت گرفت

انتقاد مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از نام نمایشگاه صنعت خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: باید نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان با عنوان "صنایع بالادستی نفت" نامگذاری می‌شد.

انتقاد مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از نام نمایشگاه صنعت خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمیدرضا گلپایگانی در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان که در محل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان با حضور 30 شرکت برگزار شد که امروز شاهد حضور 203 شرکت در این نمایشگاه هستیم که در صورت افزایش فضای نمایشگاه نیز قطعا می‌توانستیم سرمایه‌گذاران و سازندگان بیشتری را برای این نمایشگاه جذب کنیم.

وی ادامه داد: ما همیشه از سازندگان استان دفاع کرده‌ایم، به همین دلیل شاهد هستید که بیش از 50 درصد از ظرفیت نمایشگاه متعلق به سازندگان خوزستانی است و 106 شرکت خوزستانی در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: در حال حاضر حدود 50 درصد از بازار ایران در بخش عملیات و خدمات فنی را در اختیار داریم و باید تلاش کنیم به بازار عراق نیز وارد شویم.

وی با بیان اینکه در مجموع 110 شرکت با شرکت ملی حفاری ایران همکاری می‌کنند که 25 شرکت از خارج استان و 85 شرکت سازندگان داخل استان هستند، ادامه داد: در این شرکت بیش از 3 هزار و 600 حلقه چاه، حفاری و بالغ بر 100 هزار عملیات فنی انجام شده است.

گلپایگانی با اشاره به اینکه تعداد قطعات مصرفی حفاری بیش از 120 هزار قطعه است که همه این قطعات پرمصرف نیست و شاید از این تعداد حدود 10 هزار قطعه پرمصرف باشند، خاطرنشان کرد: تا به امروز 6 هزار قطعه کد دریافت کرده و به عبارتی ساخت داخل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید این نمایشگاه با عنوان "صنایع بالادستی نفت" نامگذاری می‌شد، اضافه کرد: در حال حاضر آموزش نیروهای عراقی توسط کارشناسان شرکت ملی حفاری در دستور کار قرار دارد و برنامه در حال پیش رفتن است و در صدد هستیم که در آینده سهمی در بازار عراق نیز داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ابراز داشت: باید به اتفاق یکدیگر تلاش کنیم تا کشور عراق را در این نمایشگاه به شکل جدی وارد کنیم تا هم ما به عراق برویم و هم آنها به استان ما بیایند.

به گفته وی، باید علاوه بر نمایشگاه سالانه نفت، یک نمایشگاه مجازی راه‌اندازی کنیم و در قالب یک سایت، ما نیازهای خود را اعلام و تولیدکنندگان نیز کالاهای خود را عرضه و معرفی کنند.

انتهای پیام/72001/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول