اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم مطرح کرد

عملیاتی شدن 21 پروژه برای محرومیت‌زدایی از قم

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم با بیان اینکه در سال گذشته 114 پروژه محرومیت‌زدایی تعریف کردیم، گفت: از این پروژه‌ها تعداد 21 پروژه عملیاتی شده است که امروز 18 پروژه افتتاح می‌شود.

عملیاتی شدن 21 پروژه برای محرومیت‌زدایی از قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌اصغر بخشی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان قم در تالار معصومیه استانداری ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع‌الاول گفت: استان قم دارای پنج بخش و 330 آبادی است.

وی با بیان اینکه 15 هزار خانوار و 51 هزار نفر در روستاهای قم زندگی می‌کنند، عنوان کرد: جمعیت روستاها در سال 90، 8,9 درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم ادامه داد:‌ 130 روستای قم دارای شورا و همچنین 103 روستای قم نیز دارای بهیاری است.

وی با بیان اینکه به علت شرایط  آب و هوایی روستاهای قم پذیرای خیل عظیم شهروندان است، عنوان کرد: در 6 ماه اول سال 26 هزار نفر دیگر به جمعیت روستاییان استان اضافه می‌شود.

بخشی با بیان اینکه در سال گذشته 114 پروژه محرومیت‌زدایی تعریف کردیم، ادامه داد: از این پروژه‌ها تعداد 21 پروژه عملیاتی شده است که امروز 18 پروژه افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به پروژه خط انتقال آب به روستاهای صادق‌آباد، سفت و کوه سفید گفت: از آنجایی که اهالی این روستاها از نظر آب شرب سالم در تنگنا قرار داشتند بنابراین با همکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی و سازمان بسیج سازندگی سپاه قم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه‌ها انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم ادامه داد: برای ارتقای سطح معلومات دینی و مذهبی و آشنایی با مفاهیم عمیق دینی در روستاهای باقرآباد، سراجه و ونارچ چندین مسجد احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از روستاهای استان برای استقرار روحانی مشکلاتی وجود داشت، گفت: در روستاهای خاوه و قاهان برای رفع این مشکل خانه عالم احداث شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قم با بیان اینکه در روستاهای طایقان و علی‌آباد کتابخانه تاسیس شده است، تصریح کرد: برای استانداردسازی سیستم گرمایش چندین مدرسه در مناطق محروم قم پروژه تکمیل سیستم گرمایشی به اجرا گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه شهر قم دارای 444 امامزاده است، گفت: شجره 171 امامزاده ثبت شده است که در 94 بقعه قرار دارند.

بخشی با اشاره به اینکه در استان 10 امامزاده وجود دارد که راه دسترسی ندارند، عنوان کرد: امیدوارم که بحث احداث راه برای این امامزاده‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/2258/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول