اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن ام اس مازندران:

بیماران ام اس تاکنون یارانه دارو دریافت نکرده‌اند

مدیرعامل انجمن ام اس مازندران گفت: با توجه به ثبت‌نام بیماران ام اس در سامانه بیماران خاص، تاکنون بیماران یارانه دارو دریافت نکرده‌اند.

بیماران ام اس تاکنون یارانه دارو دریافت نکرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهین ایوبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به یارانه‌ای که قرار بود به بیماران خاص پرداخت شود، اظهار داشت: براساس تفاهمنامه، تمامی هزینه‌های تعریف شده بیماران خاص از سوی دولت هر ماه به شرکت‌های بیمه‌گر پرداخت شده و بیمه‌ تامین اجتماعی و خدمات درمانی باید به بیماران ام اس پرداخت کنند. 

وی به فرانشیز داروهای بیماران ام اس اشاره کرد و افزود: همزمان با تحریم‌ها، داروهای خارجی نیز نایاب شد و بیماران به سختی می‌توانستند آن را با مبالغی گزاف تهیه کنند.

ایوبی خاطرنشان کرد: 90 درصد بیماران ما از داروهای ایرانی به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

مدیرعامل انجمن ام اس مازندران با بیان این که سن شیوع بیماری در گذشته بین 18 تا 40 سال بوده است، یادآور شد: شیوع بیماری در کودکان سه سال و افراد 60 سال هم دیده می‌شود.

ایوبی علایم مهم و اولیه بیماری ام اس را بی حسی، کاهش انرژی، احساس کرختی و خواب رفتگی در قسمت‌های مختلف بدن و ضعف عضلانی اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر علایم این بیماری اختلال در حفظ تعادل بدن، اختلال بینایی و مشکل کنترل و دفع ادرار یا مدفوع است.

مدیرعامل انجمن ام اس مازندران با بیان اینکه شیوع بیماری در بین زنان بیشتر از مردان است، تصریح کرد: اما ام اس در مردها شدیدتر بروز می‌کند.

وی با بیان این که اگر بیماری زود تشخیص داده شود، می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد، گفت: سیر بیماری سه مرحله دارد که در مرحله نخست پس از بروز بیماری در فرد و مراجعه به پزشک بیمار بهبود نسبی می‌یابد، در مرحله بعد نیز بیماری پیش رونده است و ممکن است سبب بروز اختلالاتی در فرد شود، اما مرحله ثانویه تعداد حملات بیشتر است و عوارض جدی را برای فرد به دنبال دارد.

ایوبی افزود: با آن که علت اصلی بیماری هنوز تشخیص داده نشده است، اما عواملی همچون محیط جغرافیایی، ژنتیک، مواد غذایی و استرس در بروز بیماری نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

مدیرعامل انجمن ام اس مازندران نیز نقش استرس در تشدید بیماری را مهم دانست و تاکید کرد: اگر بیمار در محیط آرام باشد، ممکن است حمله به وجود نیاید.

وی متذکر شد: استرس‌های روحی و جسمی، چه به صورت مزمن و چه به صورت حاد و ناگهانی، می‌تواند سبب تشدید بیماری شود.

این مسئول افزود: بیماران ام اس تاکنون یارانه دارویی دریافت نکردند.

وی از برگزاری همایش سراسری انجمن‌های ام اس ایران در مرکز مازندران خبر داد.

ایوبی اظهار داشت: این همایش در روزهای دوم تا چهارم بهمن ماه در هتل نوید ساری برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، انجمن ام اس مازندران در سال 82 تاسیس و تا کنون هزار و 650 بیمار عضو این انجمن شدند.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول