اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی خبر داد

مصرف 70 درصد آب شرب روستایی در خراسان رضوی توسط 30 درصد مشترکان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، حدود 30 درصد مشترکان آب شرب روستایی استان، 70 درصد آب تولیدی را مصرف می‌کنند.

مصرف 70 درصد آب شرب روستایی در خراسان رضوی توسط 30 درصد مشترکان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، محمد دانشگر که در همایش مسئولان امور فرهنگی و دینی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی کشور در مشهد سخن می‌گفت با اعلام اینکه حدود 30 درصد مشترکان آب شرب روستایی استان، 70 درصد آب تولیدی را مصرف می‌کنند، افزود: پراکندگی روستاها و موقعیت منابع آبی آنها موجب شده تا شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی چالش‌ها و مشکلات بیشتری را نسبت به شرکت‌های آب و فاضلاب شهری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت ایران از 19 میلیون نفر در سال 1335 به حدود 75 میلیون نفر در حال حاضر رسیده، اظهار داشت: این افزایش جمعیت موجب شده تا سرانه دسترسی به آب از 6 هزار مترمکعب در سال 35، به یک‌هزار و 710 متر مکعب کاهش یابد.

دانشگر تصریح کرد: در حالی که کشور ما حدود 1.2 خشکی‌های زمین را شامل می‌شود، سهم ایران از آب‌های شیرین دنیا تنها 0.02 درصد است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی به سکونت بیش از یک میلیون و 680 هزار نفر در 3 هزار و 335 روستای استان اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و 400 هزار نفر در 2 هزار و 450 روستای استان در قالب بیش از 505 هزار مشترک آب شرب، زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

به گفته دانشگر، آب شرب مردم روستاهای استان از یک‌هزار و 395 منبع آبی و 7 هزار و 262 کیلومتر خط انتقال و با استفاده از یک هزار و 844 مخزن ذخیره تأمین می‌شود.

انتهای پیام/2202/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول