اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس عنوان کرد

72 میلیون جمعیت 80 میلیون یارانه بگیر

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: به جای 72 میلیون ایرانی در حال حاضر 80 میلیون ایرانی یارانه می‌گیرند و معلوم نیست که 8 میلیون اختلاف ناشی از کجاست.

72 میلیون جمعیت 80 میلیون یارانه بگیر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه در اردبیل در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که از مفاسد اقتصادی و نحوه برخورد با آن سئوال کرد، اظهار داشت: به هیچ‌وجه شیوه مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور ما به دلیل نبود یک سیستم یکپارچه و نظارت قوی کار‌آمد نیست، به طوری که در کمال تعجب باید گفت به جای 72 میلیون ایرانی در حال حاضر 80 میلیون ایرانی یارانه می‌گیرند و معلوم نیست که 8 میلیون اختلاف ناشی از کجاست.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد با سوء استفاده از شناسنامه افراد متوفی در فامیل و اطرافیان خود همچنان یارانه می‌گیرند و 3 میلیون ساکنان خارج از کشور نیز یارانه دریافت می‌کنند که دریافت این یارانه برای افراد میلیاردر واقعا‌ً از شاهکارها و اقدامات تعجب‌آور است.

یارانه مانند انرژی هسته‌ای گویی حق مسلم همه است

این نماینده مجلس گفت: عده‌ای فکر می‌کنند گرفتن یارانه به مانند رسیدن به حق و حقوق هسته‌ای حق واقعی و مسلم آنهاست در حالی که اینگونه نیست.

حقیقت‌پور یادآور شد: دولت نهم و دهم با رفتار غلط و شیوه نابجا توقعی را ایجاد کرده که همه احساس می‌کنند باید یارانه بگیرند، در حالی که اصلاً این شیوه پرداخت معقول و منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی به صدور بخشنامه اخیر جهانگیری برای مقابله با ویژه‌خواری تصریح کرد: این حرکت عجولانه معاون اول بود که بدون زیر‌ساخت لازم و طراحی نظام سیستماتیک در مبارزه با مفاسد اقتصادی و قوانین و بخشنامه‌هایی که شفافیت ندارند سعی می‌کنند با مفاسد اقتصادی مقابله کنند، در حالی که این اقدامات مقطعی هیچ نتیجه‌ای را به دنبال ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌معیوب بودن سیستم نظارتی ما سبب شده است تا ثروت نامشروع در دست عده‌ای جمع شود، به طوری که یک راننده ساده در بانک مرکزی به خود این جرات را داده است تا از سیستم نظارت ناکار‌آمد ما سوءاستفاده کند و با نزدیک شدن به دفتر رحیم مشایی بتواند میلیاردها تومان در یک شب تصاحب کرده و امروز به عنوان بزرگترین مفسد اقتصادی معرفی شده و دستگیر شود.

حقیقت‌پور ادامه داد: در تمام دنیا حساب بانکی و ثروت افراد مشخص است و امکان ندارد که یک فرد شبانه بخواهد میلیاردها تومان به جیب بزند و خود را صاحب یک ثروت باد آورده کند.

وی عنوان کرد: بسیاری از آقازاده‌ها از این طریق به نان و نوایی رسیده‌اند و ضروری است در مبارزه با مفاسد اقتصادی، اداری و مالی سیستمی را تعبیه کنیم تا نظارت‌ها تقویت شود.

این نماینده مجلس گفت: بنده طرحی را در مجلس در دستور کار قرار داده‌ام تا در قالب ماده واحده دولت را موظف کنیم که در مدت یک سال نظام سیستماتیک مناسبی را در مدیریت اجرایی کشور به کار گیرد تا خلاهای موجود در سوءاستفاده‌های مالی برطرف شود، هر چند که این امر نیاز به گذشت زمان و برنامه‌های منسجم دارد.

حقیقت‌پور به رانت‌خواری‌های ویژه نظیر سلطان سویا در کشور اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری از این ویژه‌خواری‌ها ضروری است نظام کنترلی و نظارتی ما تقویت شده، اما به شرط آنکه باید دقت کنیم، امنیت اقتصاد با این‌ کارها به هم نخورد و اقتصاد را نیز امنیتی نکنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: دولت با حذف یارانه سه دهک بالای جامعه می‌تواند 45 هزار تومان فعلی را در طبقات مختلف جامعه به 100 هزار تومان افزایش دهد و حتی با حذف یارانه خارج‌نشین‌ها در این حوزه سر و سامانی واقعی بدهد.

انتهای پیام/62001/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول