اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

چسبندگی معقول بین دولت و مجلس ضروری است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اختلاف سلیقه طبیعی است اما این اختلاف نباید تضاد بین مجلس و دولت تلقی شود چرا که از اول تشکیل دولت یازدهم بسیاری از فاصله‌ها و کدورت‌های گذشته برطرف شده است.

چسبندگی معقول بین دولت و مجلس ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل به مبانی تهدید‌آمیز امنیت ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و اظهار داشت: تهدیدات ملی که کشور ما را در معرض آسیب قرار داده است تهدیدات اقتصادی، بحران بیکاری، تورم،‌ فقر و برخی از آسیب‌های اجتماعی نظیر مواد مخدر و طلاق است که کمیسیون امنیت ملی مجلس به دقت آنها را رصد کرده و اجازه نمی‌دهد این چالش‌ها تبدیل به بحران شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در حوزه سیاست خارجی تضاد منافع اصولی ما با رژیم صهیونیستی و تلاش برخی از گروه‌های ضد اسلامی و ضد دینی مهمترین مولفه در بحث امنیت منطقه‌ای است که البته قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران همه آنها را خنثی کرده است.

نماینده مردم اردبیل، ‌نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به موج سنگین اقدامات گروه‌های تکفیری و سلفی در به حاشیه راندن قدرت کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: اقداماتی که در ماه‌های اخیر این گروه‌ها در مناطق مختلف به ویژه سوریه و عراق انجام داده‌اند به برخی از نابسامانی‌های مرزی نیز منجر شده به طوری که روس‌ها قرار است در محکومیت اقدامات سلفی‌ها با تحریک کشور عربستان بکوشد تا در قالب قطعنامه‌ای عربستان را به عنوان تروریسم جهانی معرفی کند.

حقیقت‌پور گفت: به دنبال دستگیری و کشته شدن مرموز ماجد الماجد به افشا شدن بسیاری از اسناد علیه عربستان در انفجار‌های اخیر لبنان، سوریه و عراق بیش از هر زمان دیگر رسوایی عربستان آشکار شده و ما شاهد آن هستیم که جریان تکفیری به انزوا کشیده شده و قطعاً در سوریه با شکستی جدی روبرو می‌شود.

تکیه ما بر قدرت نرم نظام باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما دو نگاه در حل مشکلات کشور داریم که نگاه اول مربوط به اغلب وزرا و دولتمردان یازدهم و تعدادی از طیف اصولگرا است که معتقدند که چالش‌های موجود اقتصادی کشور با برطرف شدن چالش‌های بین‌المللی و در قالب مذاکرات هسته‌ای و تقویت ارتباط با کشورهای غربی قابل حل است که در نوع خود جالب توجه و محترم است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: نگاه دوم که منبعث از نگاه مقام معظم رهبری است نگاهی معقول و بر پایه نگاه به ظرفیت‌های داخل کشور است که صاحبان این تفکر معتقدند باید از امید بستن صرف به خارج از کشور دست برداریم و با تکیه بر ظرفیت‌های داخل مشکلات اقتصادی و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

حقیقت‌پور افزود: این مشکلات شامل نابسامانی‌های مدیریتی، اداری و اجرایی است که می‌تواند رفع‌کننده و برطرف‌کننده نارسایی‌های اقتصادی در داخل باشد.

وی تاکید کرد: هر چند خود بنده معتقدم که با اولویت نگاه به داخل کشور باید گوشه چشمی نیز به تقویت روابط با خارج و آزاد‌سازی بیش از 4.2 میلیارد دلار پول بلوکه شده داشته باشیم اما تکیه اساسی ما همچنان بر قدرت نرم نظام که همان مردم است می‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این نماینده مجلس ادامه داد: در این مسیر ما به همنوایی و همگرایی بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم و در این رابطه باید فضایی را فراهم کنیم تا امنیت پایدار، عزت، عظمت و احترام افراد جامعه به شایستگی حفظ شود.

چسبندگی معقول بین دولت و مجلس ضروری است

حقیقت‌‌پور با اذعان به اختلاف سلایق در دیدگاه‌های مختلف نه اختلاف شدید و ناشی از برخی از مبانی گفت: اختلاف سلیقه طبیعی است اما این اختلاف نباید تضاد بین مجلس و دولت تلقی شود چرا که از اول تشکیل دولت یازدهم بسیاری از فاصله‌ها و کدورت‌های گذشته برطرف شده و دولت به خوبی می‌داند که موفقیت‌اش در حمایت و پشتیبانی واقعی مجلس است.

وی عنوان کرد: ما پیشنهاد کردیم از 29 درصد در‌آمد نفتی که باید به صندوق توسعه ملی ریخته شود 20 درصد واریز شده و 9 درصد درآمد نفتی کشور که به صندوق توسعه ملی ریخته می‌شود به شکل ریالی به پروژه‌های عمرانی در شهرهای مختلف اختصاص داده شود که این مبلغ با نظارت مستقیم نمایندگان مجلس و معرفی طرح‌هایی که آنها در مناطق مختلف تشخیص می‌دهند، صرف می‌‌شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: ما تاکنون در قالب جلسات مشترک با دولت به طرح‌ها و لوایح مختلف رای دادیم تا روال کار دولت سهل و آسان شود به طوری که چسبندگی معقولی بین دولت و مجلس وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حقیقت‌پور در پایان سخنان خود ابراز داشت: ‌اینکه توقع داشته باشیم 100 درصد اختلاف‌نظرها برطرف شده و فاصله‌ها کم شود امکان‌پذیر نیست بلکه اختلاف سلیقه‌ها طبیعی است و می‌توان در سایه تعامل بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول