اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گلستان:

کمیته ویژه احیای آثار باستانی در گلستان تشکیل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: کمیته ویژه پیگیری احیای آثار باستانی با مسئولیت و نظارت دفتر فنی استانداری و عضویت سایر دستگا‎ه‎های مرتبط تشکیل می‎شود.

کمیته ویژه احیای آثار باستانی در گلستان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، رضا مروتی در جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی مرمت و احیای پل تاریخی آق‎قلا با اشاره به اینکه گردشگری درآمد بسیار خوب را با کمترین هزینه و خسارات احتمالی ایجاد می‎کند، اظهار داشت: در مباحث مربوط به گردشگری و مرمت و احیای آثار باستانی، حتما حضور بخش خصوصی و مشارکت مردمی را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اعتبارات موجود، دولت به تنهائی قادر به اجرای طرح‎های گردشگری و توسعه آن نخواهد بود و هرجا که ما از مشارکت و همکاری بخش خصوصی و حضور مردم استفاده کرده ایم قطعا موفق بوده‎ایم و خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: از نخستین بازدیدهای روزهای آغازین کار من و استاندار، بازدید از پروژه‎های مرتبط با بحث های گردشگری و استفاده ظرفیت‎های این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: باید به همه جوانب گردشگری و زیرساخت‎های آن اعم از آب و برق و ... توجه شود و تمام دستگاه‎ها اعم از فرمانداری، راه و شهرسازی، شهرداری، آب منطقه‎ای، برق، محیط زیست و ...  همکاری و مشارکت داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با بیان اینکه در گذشته اقدامات و پیگیری‎های خوبی درخصوص میل تاریخی شهر گنبدکاووس انجام شده است، گفت: باید با همان رویکرد و روش برای حفظ و احیای سایر آثار باستانی از جمله مرمت و احیای پل تاریخی شهر آق‎قلا تلاش و پیگیری شود.

وی با تاکید به داشتن افق نگاه بلندمدت گفت: طرح‎های گردشگری و پروژه‎های عمرانی در بازه زمانی کوتاه قابل انجام نیستند و لذا از مردم و همچنین مدیران انتظار است که صبر، همکاری و سعه‎صدر لازم را در پیگیری و ثمر رسانی مطلوب پروژه‎ها داشته باشند.

مروتی با تاکید بر پرهیز از غفلت و کوتاهی در حفظ آثار باستانی گفت: خوشبختانه استان گلستان از جمله استان‎هایی است که علیرغم محدودیت‎های مالی، اقدامات موثرتری را نسبت به دیگر مناطق کشور داشته است ولی با این وجود بازهم کافی نیست و نیاز است توجه بیشتری به حفظ میراث فرهنگی و گردشگری صورت پذیرد.

وی همچنین خبر داد: کمیته ویژه پیگیری احیای آثار باستانی با مسئولیت و نظارت دفتر فنی استانداری و عضویت سایر دستگا‎ه‎های مرتبط تشکیل می‎شود.

معاون عمرانی استاندار گلستان همچنین اظهار امیدواری کرد طرح گردشگری و زیباسازی پیرامون پل تاریخی آق‎قلا که قرار است تهیه شود به گونه‎ای باشد که در خور شان مردم منطقه باشد و ایمنی و اطلاع‎رسانی قبل، حین بازسازی و احیای پل رعایت گردد و از ایجاد اختلال در رفت و آمد و نارضایتی احتمالی شهروندان منطقه به جد پرهیز شود.

شایان ذکر است پل تاریخی آق‎قلا متعلق به دوران صفویان و دارای قدمتی چند 100 ساله است که در سال‎های اخیر با طغیان گرگانرود، با حوادثی از قبیل سیلاب مواجه شده است و با طرح ساماندهی و محوطه سازی حریم پل تاریخی شهر آق‎قلا، این مسائل رفع و به عنوان یکی از ظرفیت‎های گردشگری با ارزش منطقه مطرح در مقیاس ملی و جهانی خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول