اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی خبر داد

3 گسل نیمه فعال در اطراف مشهد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی گفت: از ۲۱ گسل نیمه فعال در استان حداقل سه گسل در اطراف شهر مشهد است.

3 گسل نیمه فعال در اطراف مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمد قاسمی صبح امروز در همایش تجلیل از فعالان طرح ملی دادرس با شعار ملی هر ایرانی یک امداد‌گر که با حضور برخی مسئولین استانی، آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: کشور ایران جزء 10 کشور حادثه‌خیر دنیا محسوب می‌شود.

وی افزود: از 43 حادثه بزرگ در دنیا 32 مورد تاکنون در ایران به وقوع پیوسته است.

قاسمی با اشاره به اینکه 21 گسل در استان خراسان رضوی به صورت نیمه‌فعال وجود دارد گفت: حداقل سه گسل نیمه فعال در اطراف شهر مقدس مشهد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان خراسان‌رضوی در هر هفته چندین‌بار زمین‌لرزه‌هایی را شاهد هستیم که در حال حاضر نگران‌کننده نیست اما آمادگی‌ها باید روز به روز افزایش یابد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه موارد ذکر شده می‌طلبد تا خود را آماده کنیم افزود: طرح دادرس یکی از طرح‌ها در راستای آمادگی جامعه است.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی روزانه حوادث متعددی را در برنامه فعالیت‌های خود دارند.

قاسمی بیان کرد: با همکاری سازمان جمعیت هلال احمر، شهرداری مشهد و مدیریت بحران استان خراسان رضوی در آمادگی برای محلات با توجه به اینکه 70 درصد افراد حادثه‌دیده توسط مردم نجات یافته‌اند آموزش‌هایی را نیز در برنامه داریم.

وی با اشاره به اینکه هرچه آموزش‌ها فراگیرتر باشد موثرتر خواهد بود گفت: آنچه که در حوزه امداد و هلال احمر استان است را به کار خواهیم برد تا آموزش‌ها را در حوزه جوانان به ویژه دانش‌آموزان گسترده‌تر کنیم.

انتهای پیام/2202/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول