اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیست و چهارمین جلسه شورای شهر کاشمر مطرح شد

انتظارات منتخبان مردم کاشمر از چهل و چهارمین شهردار

در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر کاشمر، اعضای این شورا به عنوان منتخبان مردم انتظارات و توقعات خود را از چهل و چهارمین شهردار کاشمر مطرح کردند.

انتظارات منتخبان مردم کاشمر از چهل و چهارمین شهردار

به گزارش خبرگزاری فارس، اعضای شورای اسلامی شهر کاشمر پس از این‌که بعد از ماه‌ها مؤفق به انتخاب جعفر سلیمانی به سمت شهردار کاشمر شدند، با صدور حکم و انجام مراسم معارفه در نخستین جلسه علنی شورا با دعوت از وی به بیان توقعات و انتظارات خود پرداختند.

*شهردار از ورود مسائل سیاسی به محیط کاری جلوگیری کند

مسئول کمیسیون پارک‌ها و فضای سبز شورای اسلامی شهر کاشمر در ابتدا با اشاره به بخش‌هایی از نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت: آن حضرت در این نامه مالک اشتر را بیش از همه به پرهیزکاری و اطاعت از خداوند دعوت کرده‌اند و پس از آن تأکید کردند که انتظار دارم از انجام اوامر الهی دقیقه‌ای فروگذاری نکنید لذا ما هم از شهردار جدید انتظار داریم امانتدار خوبی برای شهروندان باشد و مهم‌تر از همه این‌که در حیطه کاری مسائل سیاسی که در سطح شهر مطرح است را در حوزه کاری خود وارد نکرده و از ورود آن به مجموعه شهرداری جلوگیری کند.

اسماعیل سلطانپور از شهردار جدید خواست بدون هیچگونه حب و بغضی و اعمال نظر عده‌ای خاص که همیشه در گوشه و کنار هستند کار خود را در راستای بهبود وضعیت خدمات شهری انجام دهد.

وی با بیان این‌که شورای اسلامی شهر کاشمر پس از 3 ماه بررسی برنامه‌های کاندیداهای پست شهردار بالاخره با 7 رأی مؤافق از مجموع 7 عضو حاضر در جلسه شما را به عنوان شهردار انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم تمام تلاش و انرژی خود را بدون توجه به وضعیت سیاسی تنها در راستای خدمات‌دهی مطلوب به مردم، ارتقا و توسعه فضاها و خدمات برای عمران و آبادانی شهر گام بردارید و مطمئن باشید که اعضای شورای شهر کاشمر نیز پشتیبان شما خواهند بود.

*تدوین سند چشم‌انداز آرمان‌گرا برای شهرداری ضروری است

مسئول کمیسیون‌های برنامه، بودجه و ورزش شورای اسلامی شهر کاشمر نیز با اشاره به آماده شدن بودجه سال 93 شهرداری گفت: تدوین سند چشم‌انداز آرمان‌گرا برای شهرداری کاشمر از ضروریات است لذا انتظار داریم شهردار جدید با تشکیل گروهی از مسئولان و کارشناسان مجرب دوایر مختلف شهرداری نسبت به تهیه یک برنامه پنجساله با مدنظر قرار دادن مباحث اطلاعات و آمار اقدام کند.

احمد غزنوی با بیان این‌که وضعیت بودجه‌ای در سال آینده مطلوب نیست و باید برای بودجه در سال 93 راهکارهایی مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: انجام کارهای مشارکتی با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که بودجه‌ای که در سال‌های گذشته تدوین و تصویب می‌شد به جای اینکه یک راهنما باشد تنها یک وظیفه بود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم بودجه سال آینده که توسط شهرداری تدوین می‌شود با استفاده از تجربیات مسئولان و کارشناسان دوایر مختلف، بودجه‌ای باشد که انحرافات آن در حد پایینی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر همچنین با بیان این‌که حوزه گردشگری یکی از مزیت‌های مهم و اساسی شهر کاشمر در جذب زائر و توریست است اما تاکنون اقدام مناسبی در این زمینه انجام نشده است، تصریح کرد: امیدواریم با آغاز فعالیت شهردار جدید شاهد تحول خوبی در بخش‌های مختلف حوزه شهری به ویژه حمل و نقل، مبلمان شهری و فضای سبز باشیم.

*از ساخت و سازهای خارج از محدوده جلوگیری شود

مسئول کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر نیز با بیان این که باید در اجرای طرح تفضیلی شهر دقت بیشتری انجام شود، گفت: با توجه به اینکه شهرداری از محل تخلفات اداره می‌شود لذا باید قاعده و ضوابطی برای آن مشخص کنیم.

محمدرضا خباززاده با انتقاد از این‌که در مرکز شهر بدون پروانه گودبرداری و ساختمان چند طبقه احداث می‌شود، اظهار کرد: باید توجه جدی به انجام ساخت‌وساز در حریم شهر و خارج از محدوده خدمات شهری انجام شود و ضمن جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز اجازه ندهیم بیش از این اراضی کشاورزی اطراف شهر تغییر کاربری داده شود.

وی با بیان این‌که در قسمت جنوب شهر و در خیابان 17 شهریور باید برای ایجاد فضای سبز اقداماتی صورت پذیرد، یادآور شد: در حوزه گردشگری با انجام کارهای سطحی راه به جایی نخواهیم برد لذا انتظار داریم با تشکیل یک کمیته کارشناسی، طرح‌های اجرایی را که می‌توان با مشارکت بخش خصوصی انجام داد تدوین کرد تا با جذب سرمایه‌گذار و اجرایی کردن طرح شاهد آبادانی شهر در حوزه گردشگری باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به این‌که برخلاف تخصیص زمین برای ایجاد شهرک نیمه‌صنعتی و انتقال مشاغل مزاحم پس از سال‌ها هنوز اقدام مؤثری انجام نشده است، خاطرنشان کرد: وجود مشاغل مزاحم در نقاط مختلف شهر به یک معضل جدی برای مردم تبدیل شده است؛ بنابر این در راستای رعایت حقوق مردم و فراهم کردن آسایش برای شهروندان باید این موضوع در دستور جدی شهرداری قرار گیرد و هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این معضل اقدام کند.

وی با اشاره به این‌که هر فرد خط و مشی سیاسی خودش را دارد و اگر نداشته باشد زنده نیست، خاطرنشان کرد: در عین حال خط قرمز ما دیانت است و اگر قرار باشد خط مشی سیاسی، دیانت ما را زیر سؤال ببرد آن را قبول نداریم چرا که معتقدیم سیاستمداری که دین داشته باشد خود را به رعایت وظایف محوله و حقوق مردم ملزم می‌داند.

خباززاده با بیان این‌که اعضای شورای شهر بر حفظ حرمت حقوق مردم اتفاق‌نظر دارند، افزود: رعایت حقوق مردم در کنار احترام و کرامت آنان از اولویت‌های شورای شهر کاشمر به عنوان یک نهاد مردمی است لذا با توجه به این‌که اموال مردم در اختیار شهرداری است توقع داریم در وصول مطالبات و حقوق مردم دقت کافی و در هزینه‌کردن آن نیز نظارت داشته باشند.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشمر با بیان این‌که از مدیریت شهری انتظار داریم در مرحله اول منافع و مصحلت مجموعه را مدنظر قرار دهد، گفت: شورای شهر به عنوان یک نهاد مردمی موظف است نسبت به شهرداری و مردم نگاهی دوجانبه داشته باشد.

مهری پالایی با تأکید بر تسریع در روند ارائه بودجه سال آینده شهرداری به شورای شهر تصریح کرد: بارها این موضوع از ناحیه اعضای شورای شهر مورد تأکید قرار گرفته که کارشناسان بودجه را براساس یک برنامه عملیاتی تدوین کنند چرا که انتظار این است که کارشناسان و مسئولان دوایر با یک نگاه کارشناسی و ارائه دیدگاه‌ها و نظرات بودجه‌ای را پیشنهاد  کنند که شاهد کم‌ترین میزان انحراف در آن باشیم.

وی با بیان این‌که توجه به بحث منابع درآمدی پایدار باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهر باید مطالعات لازم انجام شود و با مشارکت بخش خصوصی زمینه اجرایی کردن آن را فراهم کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به این‌که بخشی از درآمدهای شهرداری از ناحیه ساخت‌وسازهای غیرمجاز است که این امر یکی از معضلات شهری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در راستای تسریع در انجام مراجعات شهروندان پیشنهاد می‌کنیم شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق انجام شود؛ به طوری که یک شهروند در بدو ورود به شهرداری مطلع شود که برای اخذ پروانه ساختمانی باید چه اقدامی انجام دهد و به کدام قسمت مراجعه کند.

وی با بیان این‌که باید برای جلوگیری از روند ساخت‌وسازهای خلاف در حاشیه شهر برنامه‌ریزی جدی صورت گرفته و با متخلفان برخورد شود، ادامه داد: در حال حاضر مالکان زمین‌های حاشیه شهر با قطعه‌بندی زمین‌ها و واگذاری آن به افراد مختلف، شهرداری و مجموعه ادارات و دستگاه‌های خدماتی و متولی این حوزه را در برابر جمع زیادی از مردم قرار می‌دهند.

پالایی همچنین با تأکید بر این‌که رفع معضلات و مشکلات حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری تنها با فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان میسر است و باید در این خصوص سرمایه‌گذاری کرد از شهردار جدید خواست با حضور در جلسات شورای ترافیک در تصمیماتی که در آن اتخاذ می‌شود نقش داشته باشد.

این عضو شورای شهر خطاب به شهردار تأکید کرد: اگر با سیاست‌های قانونی و کلیت شورا هماهنگ باشید قاعدتاً تقاضاهای شخصی اعضای شورا به سراغ شما کمتر خواهد آمد و در این زمینه مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

*شهرداری نباید محلی برای مباحث سیاسی باشد

مسئول کمیسیون پژوهشی و علمی شورای شهر با اشاره به این‌که مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی، نعمتی است که نصیب ما شده است، گفت: باید از این نعمتی که در اختیار داریم حداکثر استفاده را در خدمت‌رسانی به مردم و انجام وظایف محوله ببریم.

حجت‌الاسلام میثم خزاعی با بیان این‌که انتخاب شهردار یک اقدام سیاسی بود، اظهار کرد: اگر چه در جلسه انتخاب شهردار غایب بودم و به شهردار رأی ندادم اما به انتخاب همکارانم احترام می‌گذارم و از شهردار جدید به عنوان عضو دهم پشتیبانی و حمایت خواهم کرد؛ لذا از شهردار انتظار داریم اجازه ندهد شهرداری به محلی برای مباحث سیاسی تبدیل شود.

وی با بیان این‌که در اکثر امور دچار شعارزدگی شده‌ایم، خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم مشکل سگ‌های ولگردی که در ساعات مختلف شبانه‌روز در داخل شهر رژه می‌روند را برطرف کنیم.

*ارائه خدمات در سایه تعامل شهرداری با شورا امکان‌پذیر است

مسئول کمیسیون توافقات شورای اسلامی شهر کاشمر نیز با ابرازامیدواری از این‌که با انتخاب شهردار جدید شاهد تغییرات مثبت در روند ارائه خدمات در حوزه شهری باشیم، گفت: انجام و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در حوزه شهری در سایه تعامل شهرداری با شورای شهر امکان‌پذیر است.

هادی مازنی تکریم ارباب رجوع، توسعه شهر، کسب درآمد پایدار، برنامه‌ریزی دقیق و مدون، بررسی قراردادها و رفع نواقص آن، رعایت عدالت در ارائه خدمات به نقاط مختلف شهر و توجه به مبلمان شهری را از مهم‌ترین انتظارات خود از شهردار جدید عنوان کرد و افزود: انتظار داریم در بحث تغییر و تحول در دوایر مختلف بدون توجه به گرایش‌های سیاسی و تنها با نگاه به توانمندی و استعداد نیروها فضای شهرداری برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان مهیا شود.

*از توان هنرمندان و صاحبنظران بومی در مدیریت شهری استفاده شود

مسئول کمیسیون بهداشت محیط شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به این‌که کاشمر یک شهر شهید‌پرور و مذهبی است، گفت: اگر چه در سال‌های اخیر در بحث نصب المان‌ها در سطح شهر اقدامات خوبی انجام شده اما در زمینه نصب المان در بحث شهید و شهادت اقدامی صورت نگرفته است؛ بنابراین انتظار داریم شهردار جدید با بهره‌گیری از توان هنرمندان و افراد صاحب‌نظر شهر در این راستا قدمی بردارد.

محمد صادقی با اشاره به این‌که تنها راه کاهش تردد و بار ترافیکی در خیابان‌های منتهی به میدان مرکزی شهر، تمرکززدایی و انتقال برخی مشاغل و صنوف به نقاط مختلف شهر است، یادآور شد: شهرداری با در اختیار گذاشتن زمین مورد نیاز برای احداث درمانگاه، داروخانه و ساختمان پزشکان می‌تواند با مشارکتی که با بخش خصوصی انجام می‌دهد نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

*70 درصد قراردادها و مناقصات در انتظار شهردار

مسئول کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کاشمر با بیان این‌که در مدتی که شهرداری به صورت سرپرستی اداره می‌شده، قراردادها و مناقصات زیادی به دلیل نبود شهردار روی هم جمع شده است، گفت: 70 درصد قراردادها و مناقصات شهرداری آماده است که امیدواریم با مدیریت شهردار جدید اجاره‌ها به روز شود و شاهد پیگیری مطالبات شهرداری باشیم.

سعید چیتی ادامه داد: در قانون مدیریت خدمات کشوری به وضوح تأکید کرده که باید در مناقصه‌ها و مزایده‌ها فعالیت، حجم کار و قیمت واحد و مجموع آن به صورت شفاف و مشخص شده باشد اما در قراردادهایی که در شهرداری منعقد می‌شود ایراداتی وجود دارد که می‌طلبد با دقت بیشتری نسبت به امضای قراردادها اقدام شود.

*خط قرمزها رعایت نشود برابر وظیفه شرعی و قانونی عمل خواهیم کرد

مسئول کمیسیون عمران و رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر با اشاره به این‌که در نخستین جلسه اعضا تنها دغدغه‌هایی که در حوزه خدمات شهری وجود دارد و انتظارات خود را از شهردار اعلام کردند، گفت: تا زمانی که خط قرمزها رعایت شود 9 عضو شورا حامی شهردار خواهند بود در غیر اینصورت در راستای وظیفه شرعی و قانونی با ارائه تذکرات و اقدامات قانونی دیگر عمل خواهیم کرد.

سیدحسین حسینی خطاب به شهردار یادآور شد: با توجه به توان، تجربه و تخصصی که داشتید مطمئن هستیم کارها به نحو شایسته انجام خواهد شد.

وی با بیان این‌که هر فردی دیدگاه حزبی، جناحی و سیاسی دارد، گفت: معتقدیم در کارهای اجرایی نباید مسائل سیاسی دخیل شوند. لذا با توجه به این‌که شهرداری از ناحیه مردم کسب درآمد کرده و برای خودشان هم هزینه می‌کند باید سعی کنیم حتی ذره‌ای از مسائل سیاسی را در مسائل اجرایی دخالت ندهیم؛ چرا که در صورت ورود مسائل سیاسی به مجموعه شهرداری نخستین فردی که متضرر خواهد شد شخص شهردار خواهد بود.

انتهای پیام/2202/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول