اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراوان:

38 هزار نفر کارت مبادلات مرزی دریافت کرده‌اند

فرماندار سراوان گفت: 38 هزار و 115 نفر از مرزنشینان سراوانی کارت مبادلات مرزی دریافت کرده‌اند.

38 هزار نفر کارت مبادلات مرزی دریافت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمد شریف خالقی صبح امروز در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی در فرمانداری سراوان اظهار داشت: تاکنون 59 هزار و 985 از مرزنشینان برای دریافت کارت مرزی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 38 هزار و 115 نفر این کارت را دریافت کرده‌اند.

فرماندار سراوان با بیان اینکه حضور مسئولان استانی باعث خیر و برکت در شهرستان‎ها خواهد شد، افزود: تاکنون آن طور که باید مرزنشینان این منطقه در بحث مبادلات مرزی سود نکرده‌اند.

این مسئول ادامه داد: مبادلات مرزی علاوه بر ایجاد اشتغال سبب کاهش جرائم و تخلفات ریز و درشت شده و از پدیده قاچاق جلوگیری می‌کند.

وی گفت: در سطح کشور در استان‌های مرزی به ویژه غربی طرح ساماندهی مرزنشینان و مبادلات مرزی عملیاتی شده و هم‌اکنون مردم مشغول کار و فعالیت هستند.

خالقی اذعان داشت: تمام تلاش مسئولان کشور بر این است که این طرح در این استان و شهرستان‌های مرزی عملیاتی شود که تاکنون بخشی از کار اجرایی شده است.

فرماندار سراوان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه یک فرد متخلف در سال‌های اخیر در حوزه بازارچه مرزی کوهک در زمینه صادرات مشتقات نفتی مرتکب تخلف شده کلا بحث صادرات در این زمینه را از این بازارچه حذف کرده‌اند در حالیکه می‌شد با فرد خاطی برخورد جدی داشت و جلوی روند صادرات مشتقات نفتی از این بازارچه گرفته نمی‌شد.

این مسئول افزود: هم اکنون بالغ بر 150 کامیون برای انجام صادرات در سراوان فعالیت می‌کنند که با توجه به ظرفیت‌های موجود امیدواریم این رقم به روزانه 500 کامیون برسد.

وی اضافه کرد: این نگاه بلند کشور را از مسائل تحریمی دنیای غرب و استکباری انجام می‌دهد به بیرون می‌کشد و نگاهی مثبت و رو به پیشرفت است.

خالقی یادآور شد: در حوزه معادن غنی‌ترین معادن استان در شهرستان سراوان وجود دارد که می‌طلبد زیر ساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از آنها فراهم شود که در این زمینه نیاز به کمک و مساعدت کارگروه صنعت و معدن است هستیم تا معادن کوه سفید و سایر معادن این شهرستان را فعال کنیم.

فرماندار سراوان خواستار مشارکت بخش خصوصی در بحث تامین نان مردم شد که به صورت مستقیم وارد کار شود و بتواند تامین نان را از چرخه نظارت دولت از نظر تامین آرد خارج کند.

این مسئول بیان داشت: حتی یک کارخانه تولید کننده نان صنعتی آرد پز می‌تواند قسمتی از مشکلات را برطرف کرده و شهرستان سراوان را از این مشکل خارج کرد.

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر در میادین میوه و تره بار از سوی بازرسان به منظور کنترل قیمت‌ها شد.

انتهای پیام/75004/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول