اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نظرآباد:

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ وقف در دستور کار قرار گیرد

امام جمعه شهرستان نظرآباد گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی پایدار برای ترویج فرهنگ وقف در دستور کار قرار گیرد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ وقف در دستور کار قرار گیرد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر وثوقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: دین مبین اسلام برای تمام امور زندگی بشر دارای برنامه و راهکار جامع و کامل است و عمل به تعالیم الهی، انسان را به مقصد نهایی و دستیابی به تعالی و سعادت هدایت می‌کند.

وی تصریح کرد: حدود و احکام اسلامی ابعاد مختلف زندگی بشر را در بر گرفته و حتی برای جزیی‌ترین امور روزمره نیز دین اسلام برنامه دارد.

خطیب جمعه شهرستان نظرآباد فرهنگ وقف را یکی از مهم‌ترین تعالیم دینی توصیف کرد و افزود: برخی اوقات مشاهده می‌شود که در جامعه اسلامی مشکلاتی به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد شده و دولت‌ها و مسئولان برای رفع آنها برنامه‌ریزی و تلاش زیادی انجام می‌دهند و مجبور می‌شوند که هزینه هنگفتی را در این مسیر از بودجه بیت‌المال صرف کنند.

وثوقی خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر تعالیم، حدود و احکام دینی را به طور کامل اجرا کنیم، بسیاری از این مشکلات برطرف می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها فرهنگ وقف است.

وی افزود: اجرای صحیح فرهنگ وقف موجب می‌شود که بخش مهمی از مشکلات و نیازهای افراد مستمند و محروم برآورده شده و نیازهای مالی آنها از طریق وقف تامین شود.

امام جمعه شهرستان نظرآباد با اشاره به روحیه ولایی مردم مومن این شهرستان گفت: شاهدیم که مردم نظرآباد توجه خوبی به وقف دارند، اما باید این فرهنگ با آگاه‌سازی بیشتر مردم نسبت به برکات آن، توسعه بیشتری داشته باشد.

وثوقی تاکید کرد: تحقق این مهم نیازمند کار فرهنگی مناسب و داشتن برنامه‌ریزی صحیح بوده و باید از طریق فرهنگ‌سازی مردم را با برکات وقف بیش از گذشته آشنا کنیم.

وی گفت: در این زمینه مسئولیت اصلی بر عهده متولیان امور فرهنگی و همچنین رسانه‌هاست و نیاز است که رسانه‌های ما در ترویج فرهنگ وقف تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول