اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی مازندران مطرح کرد

رکود فعالیت عمرانی مجتمع آبرسانی نکا از سال 80

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی مازندران با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی «کنت» نکا از سال80 تاکنون عملیاتی نشده است، گفت: مجتمع آبرسانی کنت از طرح‌های اولویت‌دار برای آبرسانی مناطق کوهستانی نکا است.

رکود فعالیت عمرانی مجتمع آبرسانی نکا از سال 80

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، محمدحسین برزگر صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات دهستان پی‌رجه این شهرستان اظهار داشت: با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی این منطقه 14 روستای دهستان پی‌رجه نکا از آب آشامیدنی مناسب و سالم بهره‌مند می‌شوند.

وی درباره مشخصات این پروژه افزود: احداث 18 باب مخزن 50 تا 500 مترمکعبی، احداث پنج ایستگاه پمپاژ و لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع به طول 60 کیلومتر از جمله مشخصات فنی و اجرایی پروژه است که با هزینه 5 میلیارد تومان در مدت حدود دو سال ساخته می‌شود.

برزگر تصریح کرد: قرار بود این پروژه در مدت دو سال ساخته شود، اما به‌ دلیل نیاز مردم، اختصاص اعتبارات در زمان مناسب و با تلاش مسئولان و خود اهالی این پروژه می‌تواند با سرعت بیشتری پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی مازندران ادامه داد: برای سال‌جاری 150 میلیون تومان برای این امر اعتبار قرار داده شده است که تاکنون 30 میلیون تومان آن تخصیص یافته است.

برزگر گفت: نخستین نیاز هر روستا آب است که از حساسیت بالایی برخوردار است و مجتمع آبرسانی «کنت» نیز یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های آبرسانی مازندران است که از سال 80 تاکنون  عملیاتی نشده است و امیدواریم با تلاش همه جانبه به بهره‌برداری برسد.

معاون اداره کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری نیز در ادامه با اشاره به تامین هیزم از منابع جنگلی توسط اهالی روستاها اظهار داشت: این کار با هماهنگی مدیریت منابع طبیعی نکا در حال انجام است و کنترل دقیق بر مسائل زیر نظر ایشان انجام می‌شود.

سید عزت‌الله حسینی گفت: استفاده از سرشاخه‌ها و درختان شکسته و افتاده نیز با توجه به اینکه منابع جنگلی نکا در مدیریت شرکت نکا چوب است که با محدودیت‌هایی روبه‌رو است که باید با نکا چوب حل و فصل شود.

وی افزود: منابع طبیعی در سال‌های گذشته برای برخی از اراضی جنگلی خود سند گرفته است که به نظر برخی از مردم این سند نباید در اختیار منابع طبیعی باشد که این مسئله باید از طریق مراجع قضایی حل و فصل شود.

مسئول امور فرهنگی ستاد یادواره شهدای دهستان پی‌رجه نیز در ادامه با اشاره به وجود 28 شهید در این دهستان یادآور شد: برکت منطقه ما به وجود همین شهدا است و لذا مسئولان باید با توجه به حضور این شهدای ارزشمند در خدمات رسانی به مناطق محروم توجه بیشتری اعمال کنند.

سید احمدحسینی اصل بیان داشت: اختصاص سوخت گاز برای منطقه از ضرورت‌های لازم است که با توجه به فعالیت 28 مرغداری با تولید سالانه 5 هزار تن گوشت سفید مرغ در منطقه و استفاده از سوخت مازوت و گازوییل، سوخت گاز می‌تواند به صرفه بوده و با قیمت مناسب‌تری در اختیار قرار گیرد و مشکلات سوخت مازوت و گازوییل را نداشته باشد.

وی ادامه داد: در هر دوره از تولید مرغ ما نیازمند یک‌میلیون و 120 هزار تن گازوییل هستیم که قریب به 700 میلیون تومان در هر دوره هزینه گازوییل است که با سوخت گاز این مقدار از هزینه کمتر شده و مصرف هم بهینه می‌شود.

حسینی اصل در مورد مشکلات دهستان پی‌رجه گفت: اجرای طرح هادی، تکمیل آسفالت زرندین به گلورد، حمایت از طرح‌های اشتغالزایی، ایجاد ایستگاه اورژانس و آتش نشانی، ایجاد مجتمع آبرسانی از جمله مشکلات مردم منطقه است

انتهای پیام/86002/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول