اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلبه شهید احمدرضا رجایی:

اگر ملت را از خط ولایت فقیه خارج سازید مسئولید

طلبه شهید احمدرضا رجایی در کربلای پنج به دلیل مهارت در شنا همچون فرشته نجات خیلی از بچه‎های مجروح رزمنده را از آب نجات داد.

اگر ملت را از خط ولایت فقیه خارج سازید مسئولید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شهید احمدرضا رجایی سال 1345 در روستای «کفشگیری» از توابع شهرستان گرگان و در خانواده‏ای معتقد و مذهبی، چشم به جهان گشود. دوره‏ ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا سپری کرد و در حالیکه نوجوانی بیش نبود، شاهد خروش امت حزب الله به رهبری امام خمینی(ره)، علیه رژیم ستمگر شاه بود و سعی می‏کرد در جریان انقلاب، نقش خود را به نحو احسن ایفا کند. پس از پیروزی انقلاب در سال 1358 به شهرستان کردکوی مهاجرت نمود و از آنجایی که علاقه‎ی وافری به امام(ره) و انقلاب داشت، وارد نهاد بسیج شد و به جهت ذوق هنری در رشته‎ی خطاطی، با واحد تبلیغات بسیج همکاری خود را آغاز نمود و هنر خود را بر روی دیوارها به نمایش گذاشت.

وی در همان اوایل انقلاب وفاداری خود را به امام و شهدا و نیز مخالفت خود را با گروهک‎های وابسته، در عرصه‏های مختلف نشان داده بود.

شهید رجایی، بسیار صبور، با اراده مستحکم و همچنین مورد اعتماد دوستانش بود.

وی پس از اخذ دیپلم، برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه‏ی علمیه‏ گرگان شد. سپس برای تکمیل تحصیلاتش به حوزه‏ علمیه‏ قم و پس از آن به کاشان، عزیمت کرد.

با شروع جنگ، تصمیم گرفت سنگر حوزه را رها کند و لباس رزم بر تن کند و در میدان نبرد، در کنار دیگر برادران بسیجی، با دشمن غاصب بجنگد. البته قبل از اعزامش، در کنار فعالیت‏های فرهنگی و هنری، دوره‏ی آموزش نجات غریق را هم پشت سر می‎گذارد و پس از آن به جبهه اعزام می‏شود.

سرانجام روز موعود فرا می‏رسد و در عملیات عظیم کربلای پنج در تاریخ 25 دیماه سال 1365 جان به جان آفرین تسلیم می‏کند.

خاطراتی از طلبه شهید احمدرضا رجایی /دعا کن شهید شوم

خواهر شهید با ذکر خاطره از شهید گفت: برادرم، احمدرضا چندین بار مجروح گشته؛ ولی به شهادت نرسیده بود و از این بابت بسیار اظهار ناراحتی می‎کرد. گمانش این بود که خداوند او را لایق ردای زیبای شهادت نمی‎داند.

فاطمه رجایی اظهار داشت: یادم هست در آخرین اعزام، مادرم را به اتاقی فراخواند و با التماس گفت :«چرا دعا نمی‎کنی که شهید شوم؟! چرا از خدا مرا سالم می‎طلبی که من توفیق شهادت را از دست بدهم؟ از خدا بخواه که این بار شهید شوم» و مادرم در همان سفر نگاه از قامت رعنای احمدرضا برکند و او به آرزوی دیرینهاش رسید.

فرشته نجات مجروحان عملیات کربلای 4 / شهیدی که طلبگی را رها کرد و اطلاعات و عملیاتی شد

یکی از همرزم‎های این شهید نیز می‎گوید: شهید رجایی، پس از عملیات کربلای چهار به مرخصی نرفت و در جبهه ماند و خود را برای عملیات کربلای پنج مهیا کرد.

ایشان در کربلای پنج به دلیل مهارت در شنا همچون فرشته نجات خیلی از بچه‎های مجروح رزمنده را از آب نجات داد.

وی با توجه به اینکه طلبه و خطاط بود، به کار فرهنگی تبلیغی نپرداخت بلکه در واحد اطلاعات و عملیات به شناسایی موقعیت دشمن و هدایت نیروهای رزمنده در شب عملیات فعالیت می‎کرد.

در شب عملیات کربلای پنج در حالی که گردانی از رزمندگان یاسوجی را پشت کانال ماهی راهنمایی می‎کرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

فرازهایی از وصیت‏نامه شهید

طلوع اسلام در چهارده قرن گذشته، در قرنی که جهل و خرافه‏پرستی بر مردم حاکم بود و عقل این امانت بزرگ و با ارزش الهی به باد فراموشی می‏رفت، جهالت و پستی را از میان جامعه زدود و در حکمت و علم و بعدش هم عمل صالح براساس ایمان را به ارمغان آورده و خط توحید و خداپرستی را به مردم نشان داده و طلوع مجدد اسلام در چهره دیگر و روشی دیگر ملت اسلام را بار دیگر, آموخت که روز به حاکمیت رسیدن مستضعفین و مسلمانان فرا رسیده است و ندا می‏دهد که بیایید تا در زیر لوای سبز رنگ لااله‎الاالله، قیام علیه مستکبرین را آغاز کنند.

ملت عزیز و مقاوم و شهیدپرور، امام عزیز را تنها نگذارید و بدانید که این نوری تابنده و فرزند زهرای اطهر است و بدانید که امروز اگر ظالمان و ستمگران و استکبار جهانی، خدای ناکرده این طلوع را فرو نشانند، دیگر از اسلام خبری نخواهد بود و در مقابل این تجاوز دشمنان دین، مردانه مقاومت کنید تا فردا و فرداها، فرزندانتان در مقابل جهانیان روسفید و سرافراز باشند.

برای سرنگونی کفر و ظهور حجت(عج)، راه طولانی و دراز در پیش داریم

به توطئه دشمنان این مملکت و اسلام گوش نداده و فرمایشان امام و نمایندگان والامقامش را به جان و دل خریده و عمل کنید و بدانید برای سرنگونی کفر و ظهور حجت(عج)، راه طولانی و دراز در پیش داریم و این مسیر پرپیچ و خم نیاز به تقوی و تزکیه نفس دارد.

در مراسم دعای کمیل و توسل و نمازهای جماعت و جمعه شرکت کنید که با این عمل شریف هم دشمن درون و هم دشمن بیرون را نابود سازید. تمام وجود خویش را خالص برای خدمت به انقلاب اسلامی قرار دهید.

برادران روحانی اگر ملت را از خط ولایت فقیه خارج سازید، مسئولید

به برادران روحانی و طلبه خویش سخنی بگویم که این مردم را گرامی بدارید و در ارشاد اینان از توصیه‏های امام و نمایندگان حضرت امام درس بگیرید و بدانید اگر ذره‎ای از تفکر اینان خارج شوید، در تفکرتان شک کنید و مسئولید به اینکه امامت را همچون امامت علی(ع) مظلوم کنید و از خط ولایت فقیه ملت را خارج سازید.

ای مردم همیشه در صحنه و حزب الله، قدر امام عزیز و نمایندگان محترم امام را در هر منطقه‏ای که باشند، بدانید. که اینان همان پیام‏رسانان اسلام واقعی هستند و مظلومشان نگذارید که به سرنوشت بی‎وفایی مردم کوفه خواهید رسید و تمام سعی خویش را صرف تقوی کنید و فرصت‏شناس باشید تا کارهایتان نیکوتر شود و بدانید که در زمان و عصر فعلی انقلاب، توجه به جنگ و مقدماتش از اهم امور است که این فرصت را غنیمت بشمارید و بدانید که انفاس خوش پیروزی به مشام می‎رسد و وقت آن رسیده است تا با هجومتان، آرمان مقدس شهدای به خون غلتیده‏ی 17 شهریور و فتح المبین تا مهران را به تحقق برسانید.

پدر عزیزم افتخار کن فرزندت ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام خمینی را پاسخ داده است

پدر عزیزم و خوبم، شما در طول زندگی و گذراندن مسیر پرپیچ و خم آن تلاش‎ها کردی تا فرزندانت را در آینده موفق ببینی، شما زحمت‏های زیادی کشیدی تا امانت خداوند را به این مرحله رساندی و حق بسیاری برگردن حقیر داشتی و بنده از اینکه در قبال این تلاش‏هایتان کاری نتوانستم بکنم، انشاءالله که بنده را می‎بخشید و دعای خیر، برایمان می‎کنید. شما خوشحال باش و افتخار کن که در چنین عصری، فرزندت ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمان، خمینی را پاسخ داده است.

دعا کنید تا خداوند بنده را با شهدا محشور کند، چون دعایتان نزد خداوند زودتر اجابت می‏شود.

به برادرانم می‏گویم که:

1. تحصیل را به نحو احسن ادامه دهند.

2. در سازندگی انقلاب و حفظ آن تلاش کنند.

3. نمازهایتان را همیشه در اول وقت بخوانید.

4. روح خویش را با مطالعه کتب اسلامی و عمل به آن پرورش دهید.

5. در مراقبت از پدر و مادر کوشا باشید.

6. در کارهایتان مشورت کنید.

7. به بزرگترهای خانواده احترام بگذارید.

خواهرم، تو نیز در زندگی خویش تلاش و مطالعه و تربیت روحی خویش را فراموش نکن و انشاءالله مسیری را که انتخاب نموده‎اید، ادامه دهید و با توفیق خداوند موفق هم خواهی شد. در زندگی خویش صبور باش تا ایمان نیکو داشته باشی.

حاجیه بتول صالحی‎یانه‎سری مادر طلبه شهید احمدرضا رجایی که از مدت‎ها قبل در بستر بیماری بود دو هفته پیش دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست.

این مادر شهید که علاقه بسیار زیادی به حضرت امام رضا(ع) داشته نام فرزندانش را محمدرضا، احمدرضا، غلامرضا و علیرضا نهاد و در ایام منتهی به شهادت این امام بزرگوار دارفانی را وداع گفت.

مرحوم کاظم رجایی پدر طلبه شهید احمدرضا رجایی نیز یکی از افراد متدین بود که با توجه به سن بالایی هم که داشت سه بار به جبهه رفت و در نهایت در سال 1368 در مصلای نماز جمعه در حالی که سر به سجده شکر خداوند رحمان و رحیم گذاشته بود به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/2307/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول