اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

استراتژی وزارت علوم «آزادی دانشجویان» در دانشگاه‌هاست‌

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم گفت: نگاه وزارت علوم در این دوره این است که دانشگاه‎ها باید شرایط آرام و پرنشاط و آزادی را داشته باشند.

استراتژی وزارت علوم «آزادی دانشجویان» در دانشگاه‌هاست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین امید عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه روسای دو دانشگاه گلستان و علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان که در سالن پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد اظهار داشت: در بازدیدهایی که امروز از مجموع دو دانشگاه انجام شد خوشبختانه شاهد پیشرفت‎‎های چشمگیری در این دو دانشگاه بودم که از روسای پیشین این دو دانشگاه جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: این پیشرفت‎ها و فراهم آوردن چنین امکاناتی با توجه به شرایط اقتصادی در کشور کاری است که با زحمت فراوان انجام شده که نشان از شایستگی و لیاقت روسای پیشین دو دانشگاه دارد.

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم خاطرنشان کرد: امام بزرگوار در زمان هشت سال دفاع مقدس همیشه در فرمایشات خود پس از آنکه به موضوعات مربوط به دفاع اشاره می‎کردند به اهمیت دانشگاه می‎پرداختند و امروز هم مقام معظم رهبری تنها شخصیتی هستند که بحث علم، فناوری و تولید علمی را محور فرمایشات خود داشتند.

امید بیان کرد: بنابراین این شرایط همواره در سطح شرایط بوده که اهمیت دانشگاه را نشان می‌دهد و این ویژگی در استان گلستان با توجه به وجود دو دانشگاه بسیار ارزشمند و تخصصی و جامع بیشتر فراهم است.

وی متذکر شد: من از طرف خود و وزیر علوم این قول را به روسای جدید این دو دانشگاه خواهم داد که نهایت همکاری و پشتیبانی را برای به نتیجه رسیدن طرح‎ها و برنامه‎ها داشته باشم.

گلستان باید در آموزش عالی از استان‎های دیگر جلوتر باشد

معاون اداری مالی و توسعه منابع وزارت علوم تصریح کرد: استان گلستان باید در آموزش عالی از استان‎های دیگر جلوتر باشد و استان زیبای گلستان که از نعمت‎های الهی نیز بهره‎مند است باید از ثروتمند‎ترین استان‎های کشور باشد.

امید با اشاره به تعداد بالای اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این دو دانشگاه اظهار داشت: این شرایط بسیار خوبی است که مجموعه مدیریت استان باید از آن بهره ببرد و این ظرفیت می‎تواند در حل مشکلات و پیشرفت کلان استان گلستان موثر باشد.

وی افزود: نگاه وزارت علوم در این دوره این است که دانشگاه‎ها باید شرایط آرام و پرنشاط و آزادی را داشته باشند که دانشجویان در دانشگاه و کارکنان در شرایط امیدوار و آرام بتوانند به امور علمی خود بپردازند.

با توجه به نوپا بودن دانشگاه گلستان نیاز به کمک بیشتری دارد

امید گفت: امیدوارم این شرایط که همان طور که به خوبی در این دو دانشگاه وجود داشته است بیش از پیش ادامه داشته باشد.

وی در پایان ابراز داشت: یک نکته‎ای که مجموعه مدیریتی استان گلستان و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی باید به آن توجه کنند این است که با توجه به نوپا بودن دانشگاه گلستان نیاز به کمک بیشتری دارد و نیاز است مجموعه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان این برادر خودشان (دانشگاه گلستان) را کمک کنند تا رشد پیدا کند و بتواند بر روی پای خودش بایستد.

انتهای پیام/83004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول