اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

تلاش دشمنان بر محو مهدویت و موعود آخرالزمانی متمرکز شده است

امام جمعه شاهرود گفت: فرهنگ مهدویت در برهه کنونی باید به درستی به مردم شناسانده شود؛ چراکه تلاش دشمنان بر محو مهدویت و موعود آخرالزمانی متمرکز شده است.

تلاش دشمنان بر محو مهدویت و موعود آخرالزمانی متمرکز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در آیینی که به مناسبت آغاز امامت امام عصر(عج) در مسجد غربای شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: گرامیداشت این روز به عنوان آغاز امامت ولی‏عصر(عج)، تعظیم شعائر دینی و احترام به امام حاضر است که ما به یاد ایشان هستیم.

وی افزود: امروز بیش از 11 قرن از غیبت ایشان می‌گذرد و هنوز مریدان و شیعیان در انتظار ظهور ایشان هستند و چشم انتظار دولت عدالت‏گستر و ظلم‏ستیز آن موعود به سر می‌برند.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می‌فرمایند «همه ما یکى پس از دیگرى، قائم به امر خدا هستیم تا زمانى که صاحب شمشیر بیاید، پس آنگاه که صاحب شمشیر آمد برنامه و دستورى غیر از آنچه بوده به اجرا درمى‏آورد».

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد منظور حضرت از این عبارت که دستور تغییر می‌کند این باشد که پدران بزرگوارش مامور به تقیه و مدارا بودند و او به جهاد و براندازى ظلم و زور مأمور شده بود.

ترابی با استناد به این حدیث و ده‌ها حدیث دیگر از این قبیل گفت: همگى این احادیث شریفه بیانگر قیام حضرت مهدى (عج) و رویارویى او با دشمنانش به وسیله شمشیر و سلاح جنگى پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان علی(ع) است.

امام جمعه شاهرود تأکید کرد: شکى نیست که حضرتش هیچ‏گونه استفاده‏اى از وسائل و نیروهاى تاخت و تاز فعلى دنیا نخواهد کرد و با همان سلاح زمان صدر اسلام به مبارزه با دشمنان خدا خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به قیام عدل‏مآبانه اسلامى و انسانى آن بزرگوار به منظور برچیدن بساط ظلم و ستم و برقرارى عدل و داد از یک‏سو و ظالمانه بودن استفاده از هر نوع سلاح‌هاى جنگى فعلى از سوى دیگر معقول و قابل قبول نیست که حضرتش از سلاح‌هاى جنگى غیر شمشیر و نیزه استفاده کند و قطره خونى را به‌ ناحق بریزد یا ظالمانه به‏ جان و مال مردم آسیب رساند.

ترابی با اشاره به تلاش دشمنان برای محو مهدویت و موعود آخرالزمانی گفت: دجال‌ها و ظالمان و کفار در تلاش هستند تا موضوع مهدویت و انتظار را در اذهان مردم دنیا کم‌رنگ و بی‌اثر کنند؛ چرا که این موضوع سبب امید و نیرو به مردم آزاده و مستضعف خواهد شد.

وی تأکید کرد: همان‏طور که خداوند وعده داده محقق خواهد شد و مستضعفان جهان بر مستکبران پیروز و حکومت عدل الهی به دست با کفایت امام عصر(عج) برپا خواهد شد و ظلم و ستم سرکوب و ظالمان از میان خواهند رفت.

امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: همه ما وظیفه داریم تا فرهنگ مهدویت را ابتدا خوب بشناسیم و درک کنیم و بعد به دیگران بشناسانیم و ترویج و گسترش دهیم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت باشیم.

انتهای پیام/2249/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول