اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آزمایشگاه تحقیقاتی سلول‌های بنیادی در کرج راه‌اندازی شد

آزمایشگاه تحقیقاتی سلول‌های بنیادی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج راه‌اندازی شد.

آزمایشگاه تحقیقاتی سلول‌های بنیادی در کرج راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، مدیر گروه علوم دامی این دانشگاه در زمینه را‌ه‌اندازی این آزمایشگاه گفت: ایران در بحث فناوری‌های نوین در خاورمیانه از رتبه ممتازی برخوردار است و با تلاش محققان خود توانسته به فناوری فرآوری سلول‌های بنیادی دست پیدا کند.

عباس پاکدل اظهار کرد: گروه علوم دامی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران نیز در زمینه توسعه سطح پژوهش‌های نوین توانسته است گام‌های موثری در زمینه راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی سلول‌های بنیادی طی یک سال گذشته بردارد.

این مسئول تصریح کرد: 10 درصد از اعتبارات راه‌اندازی آزمایشگاه سلول‌های بنیادی توسط خیرین تأمین شده است.

عضو هیئت علمی گروه علوم دامی و از اعضای اصلی و فعال در راه‌اندازی این آزمایشگاه نیز گفت: سلول‌های بنیادی، سلول‌هایی هستند که توانایی تبدیل و تمایز به انواع مختلف سلول‌های انسانی و حیوانی را دارند و از آنها می‌توان در تولید سلول‌ها و بافت‌های مختلف بدن استفاده کرد.

ملک شاکری افزود: اهمیت آزمایشگاه سلول‌های بنیادی در کشور شناخته شده؛ در این حوزه تولید پروتئین‌های دارویی نظیر انسولین از طریق سلول‌های بنیادی امکان‌پذیر است.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی نیز گفت: فضای کاری سلول‌های بنیادی در کشور پرافتخار بوده و انتظار داریم بتوانیم به عنوان یک درس و در قدم‌های بعدی به عنوان یک گرایش یا رشته با عنوان سلول‌های بنیادی در پردیس راه‌اندازی شود.

علی سلاجقه افزود: وظیفه ما این است که بتوانیم با خارج از کشور ارتباط برقرار کنیم و سرمایه لازم را برای اینگونه کارها در پردیس به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام/2302/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول