اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ سقای بی‌ریا در نشست خبری با اصحاب رسانه:

ارتباط طلاب با مسئولان حوزه مهمترین هدف مجمع نمایندگان طلاب است

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: ارتباط نمایندگان طلاب با بدنه حوزه و نیز مسئولان حوزه و جامعه مدرسین یکی از مهمترین اهداف مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم است.

ارتباط طلاب با مسئولان حوزه مهمترین هدف مجمع نمایندگان طلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ناصر سقای بی‌ریا بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خداوند کلام پاکیزه را به درختی پاک تشبیه می‌کند که ریشه‌اش در زمین ثابت و شاخه‌هایش در آسمان است اظهار داشت: این درخت پاک در همه زمان‌ها میوه و ثمره خود را دارد و برخی مفسران این تشبیه را به انسان نزدیک می‌دانند و بعضی نیز کلمه «لا اله الا الله» را به عنوان نماد توحید مد نظر داشته‌اند.

وی افزود: هر نهادی که برای خداوند تاسیس شود هم ممکن است مشمول این سخن باشد؛ هر بنیان جدیدی که بر اساس خیر بنا شود می‌تواند مصداق این آیه قرآن قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم وارد بیست و پنجمین سال فعالیت خود شده است عنوان داشت: این نهاد در آخرین سال‌های عمر با برکت امام خمینی(ره) و در پی صدور منشور روحانیت و نامه آیت‌الله مشکینی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در آن زمان آیت‌الله مشکینی دبیرکلی آن را بر عهده داشت نامه‌ای به محضر امام راحل ارسال کرد تا انتخابات برای تشکیل نخستین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شود و امام خمینی(ره) نیز در سال 68 دستور تشکیل آن را دادند که انتخابات نیز در همان سال برگزار شد.

سقای بی‌ریا با اشاره به سخن تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر لزوم جدایی‌ناپذیری جامعه مدرسین و طلاب عنوان داشت: ایشان این جدایی را عاملی برای شکنندگی طلاب جوان و جامعه مدرسین دانستند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تاکنون 6 دوره چهارساله از مجمع سپری شده و در حال حاضر آخرین ماه‌های دوره ششم را سپری می‌کنیم؛ مجمع نمایندگان طلاب و فضلا نهادی است که جلسات محدودی هر دو هفته یک‌بار به صورت عمومی برگزار می‌کند ولی اهدافی چند منظوره برای آن در نظر گرفته شده که تاکنون برکات زیادی نیز برای حوزه‌های علمیه به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه مجمع عمومی هر دو هفته یک‌بار و به صورت منظم تشکیل می‌شود عنوان داشت: مجمع عمومی عالی‌ترین جایگاه تصمیم‌گیری است که اعضای هیئت رئیسه را انتخاب می‌کند؛ در حال حاضر 144 نماینده در مجمع حضور دارند هرچند در دوره‌های مختلف این تعداد تغییر می‌کند.

سقای بی‌ریا تصریح کرد: شهرستان‌های بزرگ دارای سه نماینده هم در مجمع هستند و این امر بستگی به جمعیت طلاب شهرها و استان‌های مختلف دارد که در قم تحصیل می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: طرح‌های مختلفی در کمیسیون‌های مجمع نمایندگان مورد بررسی قرار می‌گیرند یا حتی ممکن است طرح‌های دیگری در دستور کار مجمع عمومی قرار بگیرند؛ از شخصیت‌های علمی و اخلاقی حوزوی نیز دعوت به حضور در جلسات می‌شود که معمولا با پرسش و پاسخ طلاب همراه است.

وی با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های مختلف مجمع نمایندگان گفت: 14 کمیسیون در حال حاضر فعال هستند که با توجه به نیازهای طلاب و حوزه‌ها تشکیل شده‌اند؛ کمیسیون پیگیری فرامین و رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید از جمله مهمترین آنهاست.

سقای بی‌ریا با بیان اینکه کمیسیون‌ها به صورت هفتگی جلسات خود را برگزار می‌کنند افزود: طرح‌های مورد نظر در این کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفته و پس از بحث و بررسی در مجمع عمومی تصویب می‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ارتباط نمایندگان طلاب با بدنه حوزه و نیز مسئولان حوزه و جامعه مدرسین را یکی از مهمترین اهداف مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دانست و ابراز داشت: جلسات ماهانه‌ای که با حضور طلاب شهرهای مختلف برگزار می‌شوند در قد و قامت تشکیلاتی کوچک و محل کارهای مربوط به همان مناطق را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/78004/ط40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول