اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد

نزول رتبه کردستان در موضوع طلاق

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: در سال 90 کردستان دارای رتبه 4 کشوری، در سال 91 به رتبه هشتم و در نهایت در امسال به رتبه 12 کشوری در خصوص امر طلاق تنزل پیدا کرد.

نزول رتبه کردستان در موضوع طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سهیلا نصر صادقی ظهر امروز در جلسه کارگروه بانوان و خانواده استانداری کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: حجاب عاملی موثر در جامعه برای پیشرفت و تعالی زنان است و باید زمینه گسترش آن را فراهم کرد.

وی تجلیل از بانوان محجبه از سوی نیروی انتظامی در معابر و میادین را حرکت ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ذکر کرد و گفت: حجاب به عنوان ارزنده‌ترین نمود جامعه است که به عنوان یک مقوله فرهنگی و اجتماعی ارزشمند نیاز به توجه و بررسی دارد.

وی با بیان اینکه حجاب پدیده ارزنده اسلامی و مذهبی است، تصریح کرد: یکی از موثرترین عوامل دخیل در عوامل اجتماعی بحث حجاب است که نیاز به فرهنگ‌سازی، آموزش بنیادی و توجه ویژه در تمام سطوح و در بین اقشار مختلف جامعه دارد.

مشاور امور بانوان استاندار کردستان ادامه داد: مشارکت همه‌جانبه تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در بحث حجاب لازم و ضروری است تا این موضوع نهادینه شود.

نصرصادقی با بیان اینکه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب وظیفه مسئولان است، بیان کرد: فقط پوشش ظاهری بیانگر محجب بودن نیست بلکه عفیف و نجیب بودن بیانگر نجابت زن مسلمان است.

وی با بیان اینکه مشارکت و تعامل برای اجرای بهینه طرح‌های مرتبط با حجاب لازم است، گفت: فلسفه حجاب نشات گرفته از عفاف و حجاب است که عفاف ریشه و بدنه حجاب خواهد بود اگر فرهنگ‌سازی مناسب آن صورت بگیرد.

مشاور امور بانوان استاندار کردستان با اشاره به آمار طلاق در استان کردستان گفت: در سال 90 استان کردستان دارای رتبه 4 کشوری، در سال 91 بعد از اقدامات خوب و مناسبی که انجام شد به رتبه هشتم و در نهایت در سال‌جاری استان به رتبه 12 کشوری در خصوص امر طلاق پایین نزول پیدا کرد.

نصرصادقی افزود: هدف از برگزاری جلسات و اجرای برنامه‌های مناسب رسیدن به جامعه سالم و تحکیم بنیاد خانواده است که باید برای رسیدن به این جامعه آرمانی تلاش و همت بیشتری شود.

وی همچنین با اشاره به رسیدگی به وضعیت بانوان سرپرست خانوار و کمک به اشتغالزایی این بانوان یادآور شد: لازم است تا با ایجاد بازارچه‌های خود اشتغالی زنان سرپرست خانوار در استان اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

نصرصادقی اضافه کرد: باید نگرش و دیدها نسبت به توانمندی زنان تغییر کند و مشکلات اقتصادی زنان سرپرست خانوار رفع شود تا به تبع آن ترویج آسیب‌های اجتماعی در لایه‌های پنهان نیز کاهش یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اضافه کرد: ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی در شهر سنندج برای حضور زنان سرپرست خانوار کمک شایانی به توانمندسازی معیشت بانوان می‌کند.

انتهای پیام/79007/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول