اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

دیپلماسی اقتصادی نیاز حتمی و فعلی کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دیپلماسی اقتصادی، یکی از محورهای توسعه روابط سیاسی دولت و از موارد اولویت‌دار و نیاز حتمی کشور است.

دیپلماسی اقتصادی نیاز حتمی و فعلی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی در جلسه‌ای به منظور بررسی راهکارهای افزایش صدور خدمات فنی و مهندسی اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی به این معنا است که در کشورهایی که پایگاه اجتماعی پیدا کرده‌ایم بتوانیم فرایندهای اقتصادی را درست به پیش ببریم.

وی با تأکید بر اینکه در این مقوله، تقسیم کار از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: دیدگاهها و نقاط قوت انقلاب، این مزیت را برای ما ایجاد کرده که راهکارهای دیگری از موضوعات مدیریت سیاسی را مطرح نماییم.

علیرضایی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم مقرر است کشور در پایان سال 94 سرانه 500 دلار صادرات داشته باشد، افزود: بر این اساس، استان خراسان رضوی با 5.6 میلیون جمعیت باید 3.2 میلیارد دلار صادرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صادرات استان خراسان رضوی حدود 2 میلیارد دلار است و برای تحقق این هدف، صادرات استان باید 1.5 برابر شود.

علیرضایی با بیان اینکه 30 درصد صادرات ما باید صادرات کالاهای با تکنولوژی‌های میانه و بالا باشد، گفت: هم اکنون میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی از استان 2 میلیون دلار است که باید به رقم یک میلیارد دلار برسد.

وی تأکید کرد: در این راستا طراحی فرایند صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی، رفع موانع و تضمین حمایت‌های لازم و استفاده از حمایت‌های هم‌راستا که نیاز به اتاق فکر دارد، از اهمیت برخوردار است.

وی با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه‌های ترکمنستان و افغانستان افزود: شرکت‌های استان باید به شکل مناسبی در این نمایشگاه‌ها حضور یابند.

علیرضایی تصریح کرد: رسیدن به هدف یک میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی نیازمند برنامه ریزی و نقشه مدون با الگوهای اقتصادی دانش محور است.

انتهای پیام/2202//چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول