اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آبخیزداری استان سمنان خبر داد

کنترل 16 میلیون مترمکعب روان‏آب با احداث سدهای خاکی در سمنان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از احداث 107 سد خاکی با ظرفیت کنترل قریب 16 میلیون متر مکعب از روان‏‏آب‏های این استان خبر داد.

کنترل 16 میلیون مترمکعب روان‏آب با احداث سدهای خاکی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدهادی نوچه با بیان اینکه در بخش‏هایی نسبت به طرح‏های آبخیزداری بی‏توجهی می‏شود، تاکید کرد: کمبود اعتبارات بخش آبخیزداری، مانع از مدیریت صحیح منابع آبی می‏شود.

وی آبخیزداری را مدیریت هماهنگ، یکپارچه و قانون‏مند منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: با شناخت از اهمیت موضوع می‏توان مشکل بسیاری از مناطق را چه به لحاظ اکولوژیکی و چه اقتصادی حل کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: به‏رغم اهمیت ویژه حوزه آبخیزداری، اعتبارات زیادی به آبخیزداری تعلق نمی‏گیرد که این موضوع شرایط را برای مدیریت صحیح منابع آبی سخت می‏کند.

وی با یادآوری اینکه اجرا نشدن طرح‏های آبخیزداری، امکان بروز سیلاب در استان سمنان را افزایش می‏دهد، خاطر نشان کرد: با اجرای دقیق طرح‏های آبخیزداری و با هدایت صحیح آب‏های روان، می‏توان از بروز خسارات جلوگیری کرد و شرایط را برای استفاده مفید از این نعمت مهیا ساخت.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر با اجرای طرح‏های آبخیزداری، از بروز سیلاب و روان‏آب در این استان تا حدی جلوگیری می‏شود، ابراز کرد: در تحقیقات صورت گرفته در سال‏های گذشته در مناطق مختلف، شاهد افت شدید سطح سفره‏های زیرزمینی بودیم.

نوچه تصریح کرد: در سال آینده، منابع طبیعی برای کاهش خسارت ناشی از بلایای طبیعی آموزش را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: آگاه‏سازی مردم از بلایای طبیعی باعث می‏شود هنگام وقوع بلایا بتوانیم از خسارت احتمالی جلوگیری کنیم و اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/74003/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول