اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با فارس:

فعالیت «حزب التحریر» سبب گسترش حملات تروریستی مشترک در منطقه می‌شود

عضو پارلمان افغانستان با اشاره به فعالیت‌های حزب التحریر در افغانستان گفت: این حزب مشکلات زیادی در عرصه ساختاری خود دارد و پیوستن گروه‌های تروریستی و بنیادگرا احتمال وقوع حملات مشترک و هماهنگ آنان در منطقه را افزایش می‌دهد.

فعالیت «حزب التحریر» سبب گسترش حملات تروریستی مشترک در منطقه می‌شود

«جعفر مهدوی» عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت که این حزب مشکلات زیادی در عرصه ساختاری خود دارد که باعث شده این حزب به هیچ صورت در افغانستان جایگاه و طرفداری نداشته باشد.

مهدوی افزود: نسل جدید افغانستان قشر با سواد و روشنفکری هستند که قرار است در آینده زمام امور این کشور را به دست گیرند و آن‎ها به هیچ صورت اجازه حضور احزاب تروریستی را در این کشور نخواهند داد.

به اعتقاد وی، با روشنفکری یک جامعه، اعضای این جامعه هرگز به احزاب و گروه‎هایی که باعث نابودی آن جامعه می‎شود، اجازه فعالیت نمی‎دهند.

نظارت بر فعالیت تمامی احزاب سیاسی در افغانستان

جعفری در ادامه اظهار داشت: آغاز فعالیت برخی احزاب سیاسی در افغانستان برای ملت این کشور ضروری نیست و از سوی دیگر دارای اهدافی که استوار بر منافع ملی این کشور باشد، نیست.

رهبر «حزب ملت» افغانستان افزود: دولت افغانستان باید بر فعالیت تمام احزاب سیاسی داخلی و خارجی نظارت داشته باشد و نگذارد بر اساس اهدافی که مخالف با منافع ملی افغانستان و تمامیت ارضی این کشور باشد، فعالیت کنند.

به اعتقاد این عضو پارلمان افغانستان، حزب التحریر یکی از احزابی است که اساس آن در مخالفت با دولت‎های اسلامی و مسلمانان گذاشته شده و از سوی دیگر اعضای این حزب به خلافت اسلامی اعتقاد دارند.

وی تصریح کرد: هم‎اکنون زمینه خلافت اسلامی بر اساس خواسته‎های اعضای حزب التحریر در افغانستان و جهان وجود ندارد و آنها هرگز به این هدف خود نخواهند رسید.

جعفری معتقد است که حزب التحریر با آغاز فعالیت در افغانستان می‎خواهد اذهان مردم این کشور را مغشوش کرده و آن‎ها را در یک سردرگمی قرار دهد.

به اعتقاد وی، دولت افغانستان باید فعالیت تمام احزاب تروریستی در افغانستان را ریشه‌یابی کرده و مرکزیت آن‎ها را از افغانستان خارج و فعالیت آن‎ها را در این کشور ممنوع کند.

وی افزود: دولت افغانستان برای این کار باید با ریاست امنیت ملی این کشور هماهنگ شده و به آن دستور دهد تا اهداف فعالیت احزاب را در افغانستان بررسی کرده و در صورت مغایرت با منافع ملی و مخالفت با قانون اساسی این کشور باشد و اعضای رهبری آن را مجازات کند.

عدم جلوگیری از فعالیت حزب التحریر خشونت‎ها را در افغانستان افزایش می‌دهد

جعفری در ادامه اظهار داشت: حزب التحریر مانند سایر احزاب و گروه‎های تروریستی و بنیادگرا ایجاد شده و مغایر با آداب و حقایق جامعه فعالیت می‎کند.

وی افزود: این نوع احزاب برای بنیادگرایی و فعالیت‎های تروریستی ایجاد شده و در برابر برخی از قومیت‎ها، مذاهب و دولت‎ها ایستادگی می‌کنند.

این عضو پارلمان افغانستان معتقد است که گروه‎های تروریستی تلاش دارند تا در هماهنگی با یکدیگر در یک منطقه و یا کشور فعالیت کنند و به همین منظور امکان ارتباط حزب التحریر با طالبان و سایر گروه‎های تروریستی منطقه وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر حزب التحریر بتواند فعالیت خود را از این بیشتر در افغانستان گسترش دهد امکان دارد تا با طالبان و دیگر گروه‎های تروریستی ارتباط برقرار کرده و حملات مشترک تروریستی را آغاز کنند.

وی در ادامه گفت: اگر دولت افغانستان و نظامیان این کشور جلوی فعالیت این نوع احزاب و گروه‎های تروریستی را نگیرند حملات هماهنگ شده تروریست‌ها بزرگترین خطر برای ملت افغانستان خواهد بود.

این عضو پارلمان افغانستان به تأثیرگذاری مشارکت و حمایت مردم از احزاب سیاسی اشاره کرد و گفت: بدون شک تاریخ افغانستان نشان می‎دهد که فعالیت احزاب سیاسی و برخی از گروه‎های تروریستی رابطه مستقیمی با حمایت مردم این کشور داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ملت افغانستان از حزب التحریر حمایت نکنند، آن گروه نیز نمی‌تواند به فعالیت خود در این کشور ادامه دهد.

حزب التحریر چندی است که در برخی از ولایات افغانستان اقدام به عضوگیری از بین اساتید دانشگاه، دانشجویان و مردم این کشور کرده است.

بر اساس آخرین اظهارات رئیس اداره امنیت ملی افغانستان این حزب در برخی از حملات تروریستی و ترور برخی از مقامات افغان دست داشته‎ است.

رئیس امنیت ملی افغانستان به روزنامه «جامعه باز» چاپ کابل گفته است که اعضای حزب التحریر در قتل «عبدالمطلب‌بیگ» عضو پارلمان و «احمدخان سمنگانی» رئیس شورای ولایتی «بغلان» در شمال افغانستان دست داشته‎اند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول