اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

50/ فجر انقلاب

صادقی: مشعل گاز شهر ماکلوان دهه فجر روشن می‌شود

شهردار ماکلوان از روشن شدن مشعل گاز این شهر جدیدالتاسیس در دهه فجر خبر داد.

صادقی: مشعل گاز شهر ماکلوان دهه فجر روشن می‌شود

محمدعلی صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماکلوان با اشاره به اینکه ماکلوان یکی از شهرهای جدید استان گیلان و مرکز بخش سردارجنگل فومن است، اظهار کرد: این شهر در فاصله 35 کیلومتری رشت و 10 کیلومتری فومن قرار دارد.

وی افزود: شهر ماکلوان در دامنه و بین کوه‌های سیاه‌کوه و برزه‌کوه و در دو طرف رودخانه ماسوله رودخان با مزارع و باغ‌های چای قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه ماسوله در دهه فجر سال 91 تبدیل به شهر شده است، ادامه داد: این شهر بالغ بر 2 هزار نفر جمعیت دارد.

*ماکلوان شهری بدون میدان و بلوار

وی درباره شهر تازه تاسیس ماکلوان تصریح کرد: این شهر هنوز امکانات کافی برای شهروندان ندارد.

صادقی با بیان اینکه تاکنون 11 ماه از شهر شدن ماکلوان می‌گذرد، ادامه داد: مردم با صبر، تحمل، همراهی و خودیاری در آبادی این شهر نقش مهمی ایفا کردند.

وی ماکلوان را گذرگاهی برای ورود به ماسوله دانست و گفت: ماکلوان گذرگاه تعداد بسیاری از گردشگران است.

شهردار ماکلوان با اشاره به اینکه این شهر در کنار رودخانه ماسوله‌رودخان واقع شده است، گفت: 3.5 کیلومتر از طول این رودخانه طغیانگر از وسط شهر ماکلوان می‌گذرد که احداث دیوار حفاظتی برای جلوگیری از سیل ضرورت دارد.

وی افزود: شهر تازه تاسیس ماکلوان هنوز بلوار و میدان نیز ندارد.

*روشن شدن مشعل گاز ماکلوان در دهه فجر

صادقی با بیان اینکه ماکلوان تاکنون گازرسانی نشده است، خاطرنشان کرد: نخستین مشعل گاز ماکلوان در دهه فجر امسال روشن می‌شود.

وی یادآور شد: ماکلوان شهری است که در آمارگیری سال 90 افزایش جمعیت و مهاجرت معکوس داشته است.

شهردار ماکلوان با بیان اینکه این شهر از ادغام دو روستای ماکلوان بالا و ماکلوان پایین تشکیل شده است، متذکر شد: مساحت ماکلوان 13 کیلومتر مربع است و از بسیاری شهرهای گیلان مانند صومعه‌سرا بیشترین مساحت را دارد.

*تأکید بر ضرورت احداث ایستگاه آتش‌نشانی در ماکلوان

وی با اشاره به بحث ساماندهی زباله در ماکلوان اظهار کرد: در این شهر طرح تفکیک زباله از مبدأ با همکاری بخش‌خصوصی به صورت محله به محله و خانه به خانه آموزش داده شده و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

جوان‌ترین شهردار گیلان در ماکلوان، به وجود مناطق جنگلی در این شهر اشاره کرد و گفت: ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی در این شهر با توجه وجود جنگل‌ها ضرورت دارد و از مسئولان خواستار تسریع در رسیدگی به این موضوع هستیم.

صادقی، نبود درمانگاه و داروخانه شبانه‌روزی و تعطیلی آنها در روزهای جمعه و دیگر ایام تعطیلی را ا‌ز دیگر مشکلات این شهر برشمرد.

*احداث پروژه گردشگری بام سبز ماکلوان

وی طرح گردشگری شهر ماکلوان را ایجاد بام سبز ذکر کرد و یادآور شد: در سال 88 اصلاح طرح هادی انجام و فضایی در حوزه شهری ایجاد شد.

این مسئول افزود: اسفند سال 91 مقدار 80 هکتار اراضی پیش‌بینی شده برای بام سبز به نام شهرداری مصوب شده و اکنون در حال انجام مقدمات کارهای اداری برای بام سبز هستیم.

صادقی یادآور شد: ثبت اراضی منابع طبیعی در حریم شهرها به نام مسکن و شهرسازی و در اختیار گذاشتن فضای سبز به شهرداری از جمله فعالیت‌ها برای ایجاد بام سبز است.

وی با بیان اینکه برق‌رسانی و گازرسانی بام سبز انجام شده و راه دسترسی در حال اجرا است، متذکر شد: برای احداث دوبانده شدن جاده دسترسی بام سبز در تلاش هستیم.

شهردار ماکلوان طرح بام سبز را شامل سه فاز تفریحی، خدماتی و رفاهی عنوان کرد.

*احداث تندیس میرزا کوچک جنگلی در ماکلوان

وی با اشاره به اینکه در ماکلوان به خانواده‌هایی که دارای نوزاد هستند لوح یادبود اهدا می‌شود، خاطرنشان کرد: این نوزادان نخستین شهروندان شهر تازه تاسیس ماکلوان هستند.

صادقی ماکلوان را فاقد فاضلاب شهری خواند و گفت: در این شهر دفع فاضلاب در حیاط خانه‌های شخصی به وسیله حفر چاه صورت می‌گیرد.

وی «کوه و خوشه‌های برنج» را نماد ورودی شهر ماکلوان ذکر کرد و افزود: در ایام نوروز طرح استقبال از نخستین مسافران اجرا می‌شود.

شهردار ماکلوان زبان مردم این شهر را صد درصد تالشی خواند و خاطرنشان کرد: در صورت توسعه شهر ماکلوان، فاضلاب شهری تاسیس و تندیسی از میرزا کوچک جنگلی در شهر نصب می‌شود.

وی منطقه ماکلوان را در مبارزات نهضت جنگل تاثیرگذار دانست و از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی مردم منطقه ویژه ایام نوروز در این شهر خبر داد.

انتهای پیام/84002/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول