اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل خبر داد

افزایش فضای فیزیکی دانشگاه پیام نور اردبیل به 57 هزار متر مربع

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل از ارتقای فضای فیزیکی این دانشگاه از 34 هزار مترمربع زیربنا به بیش از 57 هزار مترمربع با احداث ساختمان‌های جدید خبر داد.

افزایش فضای فیزیکی دانشگاه پیام نور اردبیل به 57 هزار متر مربع

ولی‌الله خوش‌طینت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این افزایش فضای فیزیکی مربوط به احداث ساختمان اداری و آموزشی نمین به مساحت دو هزار و 300 متر مربع، ساختمان اداری و آموزشی پارس‌آباد به مساحت دو هزار و 270 متر مربع، احداث کارگاه آموزشی اردبیل به مساحت 200 متر مربع و آغاز عملیات اجرایی ساختمان فرهنگی اردبیل به مساحت 2 هزار و 300 متر مربع است.

وی از آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع‌های فرهنگی در مراکز خلخال و مشگین‌شهر به مساحت 810 متر مربع خبر داد و تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی احداث سوله‌های ورزشی در مراکز و واحدهای اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی به مساحت 9 هزار و 390 متر مربع در دستور کار است.

خوش‌طینت از آغاز عملیات اجرایی احداث آزمایشگاه قطبی استان به مساحت 3 هزار متر مربع و آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان آموزشی و اداری واحد سرعین به مساحت 2 هزار و 270 متر مربع خبر داد و خاطرنشان کرد: دیوارکشی، حصارکشی و احداث سرویس‌های بهداشتی در مراکز تابعه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال و محوطه‌سازی و آسفالت مراکز واحدهای تابعه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال جز اقدامات انجام شده است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در بخش توسعه کمی ارتقای فضای فیزیکی از 264 هزار مترمربع در عرصه به 750 هزار مترمربع انجام شده که شامل خرید 28 هکتار زمین با نرخ دولتی در منطقه آقاباقر اردبیل با اعتباری بالغ بر 1.3 میلیارد ریال است.

وی از پیگیری اختصاص 20 هکتار زمین از اراضی ملی بوسجین برای ایجاد سایت تحقیقاتی کشاورزی دانشگاه و اخذ شش هزار متر مربع زمین در شهر سرعین با کمک خیرین برای احداث ساختمان آموزشی واحد سرعین خبر داد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بیان کرد: در بخش توسعه کیفی شاهد پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و افزایش تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل به تعداد 21 هزار و 108 نفر در استان بودیم.

خوش‌طینت از افزایش تعداد اعضای هیئت علمی به 70 نفر خبر داد و یادآور شد: افزایش تعداد رشته محل‌ها به 252 رشته محل و ایجاد 19 رشته جدید در گروه فنی و مهندسی و علوم انسانی با توجه به نیاز منطقه انجام شده است.

وی ادامه داد: افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد از یک رشته به چهار رشته و ارتقای عناوین پژوهشی به 323 عنوان با افزایش تعداد مقالات چاپ شده در مجلات آ.سی.آی، بین‌المللی و همایش‌های خارجی و افزایش تعداد کتب چاپ شده از دیگر اقدامات این دانشگاه بوده است.

خوش‌طینت برگزاری شش همایش ملی، ‌منطقه‌ای و استانی را بیان کرد و گفت:‌ این همایش‌ها شامل سیر تاریخی تشیع در آذربایجان، همایش ملی ریاضی، حجاب و عفاف، روش‌شناسی در مطالعات میان رشته‌ای علوم انسانی،‌ توسعه کشاورزی و علوم تربیتی بوده است.

وی افزود: دانشگاه پیام نور اقدام به افزایش تعداد کتب از 38 هزار جلد به بیش از 80 هزار جلد با اختصاص کتب و تجهیزات کتابخانه‌ای و تکمیل و تجهیز سه باب سالن آمفی‌تئاتر را در خلخال،‌ مشگین‌شهر و گرمی با ظرفیت 260 نفر و با اعتبار دو میلیارد ریال در دستور کار قرار داده است.

خوش‌طینت از تشکیل و حمایت از تیم رباتیک این دانشگاه و کسب مقام اول در اولین المپیاد رباتیک دانشگاه پیام نور در رشته مسیریاب آزاد خبر داد و تصریح کرد: احداث گلخانه تحقیقاتی کشاورزی در مرکز گرمی به مساحت 400 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال انجام شده است.

وی سکوبندی و تجهیز آزمایشگاه‌های شیمی، مهندسی شیمی، فیزیک و ...، کارگاه رباتیک و لابراتوار زبان با سرمایه‌گذاری 20 میلیارد ریال، تجهیز و تکمیل سایت‌های رایانه‌ای و اینترنتی واحدها با سه میلیارد ریال و تجهیز نمازخانه‌های مرکز را با برگزاری بیش از 300 عنوان کار فرهنگی و ورزشی از اقدامات مهم و ارزشمند اعلام کرد.

انتهای پیام/62001/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول