اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

نبود نقشه راه به مشکلات حوزه زنان دامن می‌زند

استاندار مرکزی گفت: نبود نقشه راه به مشکلات حوزه زنان دامن می‌زند.

نبود نقشه راه به مشکلات حوزه زنان دامن می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد حسین مقیمی بعد از ظهر امروز در اولین نشست سازمان‌های غیردولتی بانوان استان مرکزی با تأکید بر ضرورت توسعه تشکل‌های غیر دولتی زنان در این استان، اظهار داشت: معاونت اجتماعی استانداری مرکزی به جد از این موضوع استقبال می‌کند.

وی بر ضرورت دسته‌بندی مهم‌ترین مشکلات حوزه زنان در بخش‌های مختلف و طرح دو مشکل به صورت اختصاصی در هر نشست تاکید کرد و افزود: بیان صرف مشکلات موجب حل شدن آنها نمی‌شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: بررسی موضوعات و مشکلات و ارائه راهکارها و نظارت بر اجرای راهکارهای تصویب شده می‌تواند نتایج مطلوبی را حاصل کند.

مقیمی با بیان اینکه طرح تاسیس بوستان بهشت مادران شهر اراک در دستور کار کارگروه امور بانوان  استانداری مرکزی قرار گرفته است ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این طرح بخشی از کمبود فضای فرهنگی تفریحی بانوان کلانشهر اراک جبران شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت در احداث و ایجاد فضاهای جدید بر لزوم بهره‌برداری بهینه از امکانات موجود تاکید کرد و بیان داشت: استانداری مرکزی آمادگی دارد تمامی سالن‌ها و فضاهای خود را برای برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در اختیار تشکل‌های مردمی قرار دهد.  

استاندار مرکزی با اشاره به امکانات موجود در سطح استان مرکزی، تصریح کرد: تشکل‌های مردمی حوزه زنان، نگران نبود فضا و امکانات برای برگزاری برنامه‌های آموزشی خود نباشند و می‌توانیم با تعامل با دستگاه‌ها از امکانات موجود در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها در بخش‌های مختلف فرهنگی و ورزشی استفاده کنیم.

مقیمی ادامه داد: تشکل‌های غیر دولتی زنان باید با فراهم کردن بسترهای لازم برای ارائه مهارت‌های زندگی به دختران موجبات آموزش این قشر را برای آینده‌ای بهتر فراهم کنند.

وی بر ترویج فرهنگ خودباوری بین زنان تاکید کرد و اضافه کرد: از ظرفیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری استان نیز می‌توان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی بهره برد.

استاندار مرکزی با اشاره به حجم مشکلات موجود در استان مرکزی، یادآور شد: مشکلات با شعار و کار سیاسی و مصاحبه حل نمی‌شود و باید یک روز تمام واقعیت‌ها را بپذیریم که برای حل یک مشکل باید مجموعه‌ای از مشکلات رفع شود.

مقیمی در مورد رفع معضل آلودگی هوای اراک نیز بر اجرایی شدن مصوبه هیئت دولت و تلاش همگانی برای اجرای طرح کاهش آلودگی هوای اراک تأکید کرد و بیان داشت: برای رفع معضل آلودگی اراک ، در سال‌های قبل باید اقداماتی صورت می‌گرفت که انجام نشده و مجموعه‌ای از اقدامات انجام شده موجب ایجاد مشکل بزرگ آلودگی شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از آلودگی هوای اراک مربوط به حمل و نقل و تردد خودروها و موتورسیکلت‌هاست که جایگزینی خودروهای فرسوده یکی از اقدامات موثر است که این مهم نیازمند سرمایه است.

استاندار مرکزی، روان کردن ترافیک در سطح شهر و اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح و احداث اتوبان‌ها و اجرای متروی شهری را از جمله اقدامات در دست برنامه عنوان کرد.

مقیمی در ادامه به آلایندگی کارخانه‌های صنعتی شهر اراک اشاره کرد و بیان کرد: بخشی از این آلایندگی از سمت شازند و بخش دیگر در خود اراک تولید می‌شود که چاره اندیشی پیرامون کاهش این آلایندگی‌ها در دستور کار استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/87001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول