اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوزه‌گران مسئول واحد مددجویی زندان‌های استان یزد شد

در مراسمی با حضور مددکاران زندان‌های استان یزد و مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد، محمد کوزه‌گران مسئول واحد مددجویی زندان‌های استان یزد شد.

کوزه‌گران مسئول واحد مددجویی زندان‌های استان یزد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان یزد، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول واحد مددجویی زندان‌های استان یزد در جمع مددکاران زندان‌ها، به تشریح جایگاه و اهمیت حضور مددکاران در زندان‌ها پرداخت.

سید حشمت‌الله حیات الغیب بیان کرد: متهم یا محکوم از زمان ورود به زندان، نیاز به مددکار دارد و با وجود تلاش همه کارکنان و مسئولان زندان، مددکار برای مددجو یک پناه و تکیه گاه مطمئن در زندان است.

وی ادامه داد: با گذشت حدود سه دهه از تشکیل سازمان زندان‌ها، مددکاری به عنوان یکی از واحدهای حائز اهمیت تلقی می‌شود و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده و سازمان زندان‌ها نیز توجه ویژه‌ای به این بخش دارد.

حیات الغیب عنوان کرد: مددکاری یکی از مشاغلی است که در پایان دوره تحصیلی و هنگام اخذ مدرک تحصیلی، مددکاران برای اهتمام در کار خود سوگندنامه یاد می‌کنند و این نشان از اهمیت این حرفه است.

وی تاکید کرد: مددکاران رازدار و امین مددجویان هستند و اعتمادی که زندانیان به مددکاران خود دارند، شاید به سایر مسئولان نداشته باشند و این وظیفه مددکاری را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد با تاکید بر مطالعه دقیق آیین نامه سازمان زندان‌ها گفت: مددکاران باید تسلط کامل بر آیین نامه مددکاری داشته باشند و به اهداف و اصول مددکاری کاملا واقف باشند.

وی همچنین با اشاره به بلاتکلیفی 30 درصد از زندانیان استان یزد بیان داشت: 70 درصد از زندانیان استان محکوم و حدود 30 درصد از آنها بلاتکلیف هستند و این حجم کار بسیار بالای مددکاری را برای تعیین تکلیف آنها می‌طلبد.

حیات الغیب افزود: مددکاران باید با برنامه ریزی درست، هر صبح با زندانیان جدید الورود دیدار داشته باشند و مشکلات و مسائل آنها را مورد بررسی قرار دهند زیرا ممکن است بسیاری از موارد در قدم اول حل شده و از طریق راهکارهای قانونی منجر به آزادی آنها شود.

در این مراسم از تلاش‌های اسلام افشون تقدیر و محمد کوزه‌گران به عنوان مسئول امور مددجویی زندان‌های استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول