اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

حفظ وحدت داخلی مهمترین عامل ایستادگی در برابر دشمنان است / تفرقه میان نیروهای داخلی عامل خوشحالی آمریکاست

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر حفظ وحدت میان گروه‌های داخلی برای تداوم انقلاب گفت: هرچند کمبودهایی در داخل کشور وجود دارد اما استقلال از بیگانگان نعمت بزرگی است که به برکت انقلاب نصیبمان شده است.

حفظ وحدت داخلی مهمترین عامل ایستادگی در برابر دشمنان است / تفرقه میان نیروهای داخلی عامل خوشحالی آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امشب در جمع گروهی از مدیران، معاونان و کارکنان صنایع دفاعی شهید مسلمی با بیان اینکه عرف است شخصیت بزرگی که در رأس کشور و حتی در کانون توجه جهانیان است برای سخنان خود قسم یاد نمی‌کند، اظهار داشت: با این حال از خداوند بالاتر نداریم و ذات اقدس الله که واجب‌الوجود است برای سخنان خود در قرآن سوگند یاد می‌کند.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید «والعصر ان الانسان لفی خسر» و در اینجا به زمانی خاص قسم یاد می‌کند و این امر نشانه گلایه خدا از بندگانش است؛ پروردگار عالم هستی می‌فرماید هرچه به انسان‌ها گفته می‌شود باز هم به راه صحیح هدایت نمی‌شوند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه گریز از هدایت جزو ویژگی‌های بسیاری از انسان‌هاست، عنوان داشت: هر فرد معمولا دوست دارد کار خودش را راه بیندازد و نمی‌خواهد به حق و عدالت رفتار کند؛ نفس اماره همواره خوی تجاوزگری دارد و به فکر خودش است.

وی ادامه داد: نفس آدمی همواره او را به سوی بدی و خودخواهی سوق می‌دهد و این ویژگی در همه انسان‌ها وجود دارد و حتی پیامبری الهی مانند حضرت یوسف(ع) نیز می‌فرماید نفس من مرا به سوی دیگری هدایت می‌کند مگر اینکه خداوند کمکم کند.

آیت‌الله علوی گرگانی اطاعت از خداوند و تسلیم در برابر رضای او را تنها راه غلبه بر نفس سرکش بشری دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) نمونه بارز این فرمان‌پذیری است و زمانی که امر خداوند بر رهسپار شدن به کربلا به همراه خانواده قرار گرفت همین کار را انجام داد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام ناب در نهایت سراسر جهان را فرا خواهد گرفت، افزود: نمونه بارز این امر گسترش روزافزون تشیع در سراسر کشورهاست؛ علم خاندان محمد(ص) همه دنیا را فرا خواهد گرفت؛ صدور انقلاب اسلامی بدان معنا نیست که با قدرت نظامی به کشورگشایی بپردازیم بلکه صدور انقلاب به معنای صدور علم اهل بیت(ع) و حقیقت اسلام است.

وی بیان داشت: جهانیان باید دریابند تشیع و مکتب اهل بیت(ع) دارای چه مفهوم و جایگاهی است و این وظیفه ماست.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: بشر بسیار عاجز است ولی ابزار تربیت و پرورش در اختیارش قرار گرفته و به وسیله فطرت و حواس خود می‌تواند راه سعادت را بیابد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم استفاده صحیح از راه‌های شناخت را عاملی برای کنار رفتن جهل و نادانی دانست و گفت: کسانی که به خداوند و رسول گرامی اسلام(ص) ایمان بیاورند و ولایت را بپذیرند و پس از آن علم صالح داشته باشند و دیگران را نیز دعوت به این کار بکنند سعادتمند خواهند شد؛ اسلام دینی فردی نبوده و بر جماعت تاکید فراوانی دارد.

وی با تاکید بر حفظ وحدت میان گروه‌های داخلی برای تداوم انقلاب اسلامی و اهداف آن عنوان داشت: هر چند کمبودها و ایرادهایی در داخل کشور وجود دارد اما استقلال از بیگانگان نعمت بزرگی است که به برکت انقلاب نصیبمان شده بنابراین مردم هیچگاه نباید از روحانیت و مرجعیت و در رأس آنها رهبری نظام جدا شوند؛ امت واحده است که می‌تواند در مقابل استکبار و استعمار ایستادگی کند، زمانی که وحدت میان ما از دست برود آنگاه دشمنان و از همه مهم‌تر آمریکا خوشحال خواهند شد.

انتهای پیام/78004/ک40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول