اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب و فاضلاب نوشهر و چالوس:

بازسازی شبکه‌های آب 5 شهر مازندران 255 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه نوشهر و چالوس گفت: بازسازی شبکه و انشعابات فرسوده پنج شهر غرب مازندران 255 میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.

بازسازی شبکه‌های آب 5 شهر مازندران 255 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

مجید عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس اظهار داشت: طول شبکه‌های فرسوده در منطقه نوشهر و چالوس (شهرهای نوشهر، چالوس، هچیرود، مرزن‌آباد و کلاردشت) در مجموع 150 کیلومتر است که برای بازسازی آن به 255 میلیارد اعتبار لازم است.

وی درباره میزان بدهی شهروندان به آبفا در بحث قبوض گفت: میزان بدهی شهروندان به شرکت آب و فاضلاب برای آب‌بها و فروش انشعاب آب و فاضلاب 10 میلیارد ریال است.

عبداللهی به کیفیت آب شرب منطقه نوشهر و چالوس اشاره کرد و افزود: به استناد پایش کیفی روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی آزمایشگاه مرجع مستقر در امور آب و فاضلاب منطقه و مستندات موجود در آرشیو بهره‌برداری، آب شرب منطقه نوشهر و چالوس مطلوب و در حد استاندارد است.

وی بیان داشت: به‌دلیل برخورداری منطقه از مواهب طبیعی در ایام تعطیلات نوروز و تابستان با حجم زیادی از گردشگران و استفاده‌کنندگان از منابع آب روبرو هستیم که به دلیل افت سطح آب در مخازن ذخیره و تعادل فشار آب در نقاط مرتفع شبکه توزیع شهرهای زیر پوشش با کمبود آب مواجه می‌شویم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این محدودیت با افزایش حجم مخازن ذخیره شهرها و به‌کارگیری از منابع پایدار آبی (رودخانه‌ها) که در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار دارد، به‌زودی رفع می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب منطقه نوشهر و چالوس به پروژه‌های اجرا شده در بخش آب و فاضلاب به ‌طور مجزا اشاره کرد و گفت: اگر چه پروژه‌های بخش آب در شهرهای زیرپوشش فراتر از اختصاص انجام شد، اما به‌دلیل عدم اختصاص به‌موقع روند اجرایی قدری کند پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: پروژه‌های فاضلاب در شهرهای نوشهر و چالوس با حجم قابل توجهی در حال اجراست و علی‌رغم مشکلات اعتباری و عدم اختصاص به ‌موقع، روند اجرایی رضایت‌بخش است.

عبداللهی اعلام داشت: در شهر کلاردشت نیز مطالعه فاز یک جمع‌آوری و دفع و تصفیه فاضلاب شهری به پایان رسید.

انتهای پیام/2296/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول