اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قوچان:

بی‌توجهی به آمایش سرزمینی یکی از مشکلات قوچان است

فرماندار قوچان گفت: یکی از مشکلات شهرستان نداشتن شاخص و معیار برای ارزیابی عملکرد و بی‌توجه به برنامه‌‌های آمایش سرزمینی بوده است.

بی‌توجهی به آمایش سرزمینی یکی از مشکلات قوچان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علیرضا قامتی عصر امروز در همایش شوراهای اسلامی دهستان قوچان عتیق بخش مرکزی شهرستان قوچان در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرکهنه اظهار داشت: امروز شوراهای اسلامی باید برای آغاز کار خویش کتاب برنامه رشد و توسعه را در نظر بگیرند تا آیندگان به عملکرد آنان خرده نگیرند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات شهرستان قوچان نداشتن شاخص و معیار برای ارزیابی عملکرد و عدم توجه به برنامه‌‌های آمایش سرزمینی بوده است.

رئیس شورای اداری شهرستان قوچان با بیان اینکه کشور دارای سیاست‌های کلی نظام و افق 1404 و برنامه پنج ساله است، گفت: با استفاده از فرصت‌ها و شناخت نقاط ضعف، آمار و اطلاعات تا پایان سال 92 سند توسعه شهرستان قوچان تدوین خواهد شد تا معیار و شاخصی برای سنجش عملکرد پس از مسئولیت باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها بسیار موثر بوده، یادآور شد: بسیاری از پروژه‌هایی که با مشارکت مردم انجام شده ماندگارتر بوده و پروژه‌هایی که صرفاً دولتی به انجام رسیده به مرور دچار مشکل شده است.

قامتی عنوان کرد: امروز ورودی آب به منابع زیرزمینی از خروجی آن کمتر بوده و این حاصل تغییر اقلیم است که باعث گرم‌تر شدن هوا و تقطیر آب‌های سطحی و ناهمگون است.

وی اضافه کرد: بی‌نظمی در بارش نزولات آسمانی نه تنها به سفره‌های زیرزمینی کمک نکرده بلکه باعث ایجاد آسیب‌هایی همچون بارش تگرگ و جاری شدن سیلاب و آسیب رساندن به محصولات کشاورزی شده است.

فرماندار قوچان بیان کرد: با نگاه ترویج صنعت مدرن کشاورزی و توسعه همه‌جانبه کشور با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان برای توسعه کشور، استان و شهر و روستا قدم‌های مناسبی برداشت.

انتهای پیام/2202/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول