اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اجرای طرح‌های کشاورزی بستر جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کرده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اجرای طرح‌های کشاورزی در استان اردبیل زمینه مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم کرده است.

اجرای طرح‌های کشاورزی بستر جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را فراهم کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه بررسی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: برای بخش کشاورزی استان در قالب طرح توسعه این بخش در سال 90 و 91 در مجموع بیش از دو هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار در راستای حمایت از بخش خصوصی، تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و کشاورزان به استان اختصاص یافته که کل تسهیلات مربوطه به نحوه مطلوب و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اولویت‌های بخش جذب شده است.

وی تصریح کرد: عملکرد استان در بخش طرح توسعه کشاورزی از طریق وزارت جهاد کشاورزی و استانداری نمونه کشور ارزیابی شده است.

عبدایمانی با اشاره به طرح‌های اجرایی موفق در این حوزه خاطر نشان کرد: به لطف الهی و تلاش دست‌اندرکاران بخش 30 طرح بزرگ در دهه مبارک فجر انقلاب با سرمایه‌گذاری 325 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های مرغ مادر گوشتی شامل 94 هزار و 160 قطعه مرغ گوشتی، 146 هزار و 500 قطعه پرواربندی بره، یک‌هزار و 600 رأس بسته‌بندی و فرآوری حبوبات، چهار هزار تن تولید مینی تیوبر 600 متر مربع، پرورش گاو شیری اصیل 100 رأس، گلخانه سه هزار متر مربع، قارچ خوراکی یک‌هزار و 920 تن، بسته‌بندی عسل 100 تن، انگور روسیمی 1.5 هکتار، کارخانه خوراک دام و طیور 20 هزار تن، تولید و بسته‌بندی انواع ترشیجات 300 تن و پرورش ماهی 50 تن است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن با جذب کامل تسهیلات ریالی در سه سال گذشته تکمیل طرح‌های در دست اجرا و به بهره‌برداری رساندن آنها در طی سال آینده بیش از دو هزار و 500 طرح با تسهیلات دو هزار و 350 میلیارد ریال به اشتغالزایی چهار هزار نفر به بهره‌برداری رسیده تا شاهد شکوفایی هر چه بهتر بخش آب و کشاورزی استان در مسیر تأمین امنیت غذایی و خودکفایی کشور در حماسه سیاسی و اقتصادی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: در سال 92 از محل تسهیلات ریالی بودجه صندوق توسعه ملی در مرحله اول مبلغ 408 میلیارد ریال ابلاغ شده که طی چهار مرحله و در مدت 10 روز تعداد 109 طرح با تسهیلات 665 میلیارد ریال به اشتغالزایی 611 نفر از طرح‌های اولویت‌دار استان براساس برنامه توسعه پنجم، توزیع شهرستانی، قابلیت مناطق استان، اولویت طرح‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی تسهیلات ریالی صندوق به بانک‌های عامل معرفی و پیگیری جذب به طور مستمر صورت می‌گیرد.

عبدایمانی ادامه داد: علاوه بر آن تعداد 11 طرح بزرگ کشوری با تسهیلات 979 میلیارد ریال و اشتغالزایی 496 نفر با مزیت نسبی و دارای فرصت صادراتی در بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن در مسیر نیل به اهداف افزایش توان تولید و اشتغالزایی پایدار استان و نیز در راستای حمایت از واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی این بخش از محل منابع متمرکز در اختیار وزارتخانه معرفی و در حال طی روند اداری مربوطه است.

وی در ادامه گفت: برای اجرایی کردن طرح‌های واجد شرایط دریافت تسهیلات از سال 90 کمیته‌های نظارت بر طرح‌ها در شهرستان و استان تشکیل و با بازدیدها و نظارت‌های فنی نسبت به اجرای بهینه طرح‌ها اقدام شده به طوری که تاکنون از سه هزار و 315 بازدید نظارتی و فنی صورت گرفته و نتیجه آن از اجرای مطلوب 96.5 درصدی طرح‌ها خبر می‌دهد.

عبدایمانی افزود: در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون و بالا بردن کیفیت راندمان تولید و افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی در سال‌های 90 و 91 برای 779 نفر از متقاضیان برای خرید ادوات کشاورزی و دنباله‌دار، خرید تراکتور و تعمیر کمباین بیش از 216 میلیارد ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول