اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان خبر داد

برگزاری جشنواره منطقه‌ای فجر انقلاب ویژه مطبوعات در گیلان

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان گفت: برای اینکه ارزیابی صحیح و بهتری از فعالیت‌های انجام شده در عرصه اطلاع‌رسانی داشته باشیم، جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی فجر انقلاب اسلامی نیمه دوم اسفند امسال در گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره منطقه‌ای فجر انقلاب ویژه مطبوعات در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، فاطمه سادات ثابت امروز در نشست کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر بخش سردارجنگل فومن با اشاره به اهمیت فعالیت این کمیته اظهار کرد: تمام کمیته‌های 20‌ گانه ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با اطلاع‌رسانی به جامعه منتقل می‌شود.

وی افزود: برای این امر کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان برنامه‌ریزی لازم برای امر اطلاع‌رسانی نه‌تنها برای کمیته‌ها بلکه برای تمام دستگاه‌ها، نهاد و ارگان‌ها در مرکز استان و شهرستان‌ها را انجام داده است.

این مسئول اهمیت امر اطلاع‌رسانی به ویژه در زمینه انقلاب اسلامی را ضرورت جامعه امروز دانست و افزود: با توجه به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و ایجاد نشاط، پویایی، بالندگی و سرزندگی در جامعه، نیاز بود برنامه‌ریزی لازم در امر خطیر اطلاع‌رسانی صورت گیرد و امیدواری ویژه‌ای به جامعه منتقل شود.

*ساماندهی 270 خبرنگار گیلان برای دهه فجر

وی ادامه داد: کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر گیلان با فراخوان از خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان خبرنگاران را برای پوشش اخبار دهه فجر ساماندهی کرده است.

به گفته ثابت، با فراخوانی که از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان انجام شد، تعداد 200 خبرنگار در شهرستان‌ها و بیش از 70 نفر خبرنگار در شهر رشت ساماندهی شدند و برای آنها کارت شناسایی صادر شده است.

وی گفت: اینکه کمیته اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان نقشه راهی را ترسیم کرده تا خبرنگاران بتوانند به صورت هدفمند برای ایجاد نشاط و امید در جامعه گزارش و خبر تهیه کنند.

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان برگزاری کارگاه آموزشی رسانه و انقلاب اسلامی با دعوت از استاد و سخنرانان استانی و حضور خبرنگاران استان و حدود 100 روابط عمومی دستگاه‌ها، نهاد و ارگان‌های گیلان را از جمله برنامه‌ها ذکر کرد.

وی افزود: با این کارگاه هدف‌گذاری‌ها در امر اطلاع‌رسانی برای دستگاه‌ها و خبرنگاران مشخص و تبیین شد.

*آغاز حرکت کاروان خبری فجر گیلان

ثابت از آغاز حرکت کاروان خبری برای پوشش اخبار و توجه و نگاه جامعه به دهه فجر انقلاب اسلامی پس از برگزاری کارگاه آموزشی به نقاط مختلف استان و دستگاه‌ها خبر داد.

وی تصریح کرد: کاروان فجر خبری گیلان اذهان عمومی را گام‌به‌گام برای برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی آماده می‌کند.

این مسئول دهه فجر انقلاب اسلامی را اوج فعالیت اطلاع‌رسانی در ابعاد مختلف دانست و خاطرنشان کرد: کاروان‌ خبری در نخستین حرکت خود به شهرستان‌های شفت و صومعه‌سرا سفر کرد و امروز دو کاروان خبری فجر گیلان ویژه خبرنگاران مرد و زن در سومین سفر شهرستانی به فومن رسیده است.

*برگزاری جشنواره منطقه‌ای فجر انقلاب ویژه مطبوعات در گیلان

وی اضافه کرد: برای اینکه ارزیابی صحیح و بهتری از فعالیت‌های انجام شده در عرصه اطلاع‌رسانی داشته باشیم، جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی فجر انقلاب اسلامی نیمه دوم اسفند امسال در گیلان برگزار می‌شود.

ثابت خاطرنشان کرد: جشنواره منطقه‌ای مطبوعات فجر انقلاب با حضور استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، زنجان و قزوین در گیلان برگزار می‌شود و این امر افتخاری برای استان است.

به گفته وی، فعالان عرصه رسانه در منطقه شمال کشور آثار خود را به جشنواره منطقه‌ای مطبوعات فجر انقلاب اسلامی ارسال می‌کنند و آثار در دو مرحله استانی و کشوری داوری می‌شود.

ثابت متذکر شد: گیلان نقش و جایگاه خود را به عنوان یک استان فرهنگی در منطقه ایفا می‌کند.

*ملاک انتخاب روابط عمومی برتر گیلان ارسال خبر به سایت گیل فجر است

وی اجرای برنامه‌های تجلیل از خبرنگاران برتر صدا و سیما، قدردانی از روابط عمومی‌های برتر استان و فرمانداران برتر در امر اطلاع‌رسانی گیلان را از برنامه‌های کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان برشمرد.

مسئول کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر گیلان راه‌اندازی سایت گیل‌فجر را از جمله اقدام‌های این کمیته دانست و متذکر شد: ملاک انتخاب روابط عمومی‌های برتر ارسال اخبار دهه فجر به سایت گیل فجر است.

انتهای پیام/2300/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول