اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 2 قم خبر داد

نخستین پیست دوچرخه‌سواری انحصاری قم احداث می‌شود

شهردار منطقه 2 قم در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی و احداث بوستان جوان گفت: این نخستین پیست دوچرخه‌سواری انحصاری است که به صورت مجزا از معابر شهری و در یکی از بوستان‌های شهر ساخته می‌شود.

نخستین پیست دوچرخه‌سواری انحصاری قم احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سجاد خدایی گفت: این پروژه به طول 1600 متر و با عرض سه متر احداث می‌شود که در حال حاضر دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با هزینه‌ای بالغ بر 2 میلیارد ریال به پایان خواهد رسید.

وی افزود: یکی از ضروریات در بحث مدیریت شهری توجه به سلامت مردم و افزایش سطح سلامت در جامعه است و یکی از راهکارهای ایجاد شادابی و نشاط در جامعه تشویق و ترغیب شهروندان به ورزش بوده و این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌های مناسب شهری برای این مهم است.

خدایی با بیان اینکه در معابر شهری بیشترین آسیب و حوادث تصادفی متوجه عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران است و باید در زمینه ایمنی تدارکات و تمهیدات لازم اتخاذ شود، اذعان داشت: این پیست دوچرخه نخستین پیست انحصاری است که مستقیما با شبکه معابر شهری تداخل ندارد و استفاده‌کنندگان از این پیست می‌توانند با خیالی آسوده و بدون نگرانی از تصادف و برخورد با خودروهای گذری به ورزش بپردازند.

وی گفت: کندی عبور و مرور یکی از معضلات شهرهای بزرگ امروزی است که باید با افزایش کیفیت معابر و ایجاد دسترسی مناسب بین مناطق این مشکل را کنترل کرد و با ایجاد مسیرهای خوب و با کیفیت بالا هم شهری زیبا داشته باشیم و هم به ایمنی و سلامت شهروندان و استفاده‌کنندگان از معابر شهری کمک کنیم.

انتهای پیام/2258/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول