اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران:

بنای دولت یازدهم بر همراهی با مجلس است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت:‌ دولت یازدهم بر اساس فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی، قوه مقننه را در رأس امور می‌داند و بنا دارد با مجلس همراه باشد.

بنای دولت یازدهم بر همراهی با مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سیدشهاب‌الدین چاووشی ظهر امروز در جمع شماری از مدیران دستگاه‌‏های اجرایی شهرستان دماوند بیان کرد: جایگاه و منزلت نمایندگان منتخب مردم، قانون‏گذاری است و دولت به این جایگاه احترام می‌گذارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه دولت مکلف است پیش از تصویب یک قانون همه رایزنی‌های خود را انجام دهد، افزود: رئیس جمهور پس از تصویب قانونی، نمی‌تواند ادعا کند که قانون را نمی‌پذیرد و این سرآغاز خودکامگی و خودسری است.

چاووشی با تأکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از چنین رفتارهایی گریزان است، اظهار داشت: رفتار دولت یازدهم در چارچوب قانون است و زمانی که رئیس‌جمهور مقابل نمایندگان مردم سوگند یاد می‌کند، وظیفه همه ما این است که قانون را رعایت کنیم و سلیقه خود را جایگزین قانون نکنیم.

وی با اشاره به منسوخ شدن قانون در دولت گذشته تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم نبش قبر کنیم، اما گذشته چراغ راهی برای ماست و دیدیم که در دولت گذشته حتی یک بار طبق قانون اساسی، در 15 آذر ماه لایحه بودجه تقدیم مجلس نشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران ادامه داد: در عرصه‌های مختلف هم همین‌‏طور بوده است و تصمیمات مختلف و مصوبات متفاوتی در مجلس مطرح شد که دولت به آن اعتنایی نکرد، اما دولت جدید با تقدیم لایحه در روز قانونی، گامی برای احترام به قانون برداشت.

وی در ادامه در خصوص بندهای مختلف منشور اخلاقی دولت یازدهم تصریح کرد: بسیاری از این 13 بند، برگرفته از تعالیم اسلامی است و هیچ یک از آنها تعارضی با آموزه‌های دینی ما ندارد.

چاووشی این منشور را نشان‏‌دهنده سمت و سوی حرکت دولت تدبیر و امید برای اصلاح امور خواند و گفت:‌ اندیشه در مدار اعتدال در اولویت امور این دولت است و با نگاه به اینکه ما در چند سال انقلاب اسلامی گاهی دچار چپ‌روی و گاهی دچار راست‌روی بوده‌ایم، اعتدال بهترین راه ممکن است.

وی این راه را خط مشی امیرالمؤمنین (ع) برشمرد و بیان کرد:‌ راه ایشان نه چپ بود و نه راست، بلکه طریق‌‏الوسطی و خطی بود که برای جامعه و انتظام سیاسی حکومت اسلامی در پیش گرفته شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در بسیاری از آموزه‌های دینی اعتدال‏ مدار اندیشه دینی معرفی شده است، اظهار کرد: جامعه امروز ما نیازمند مشی تعادل و راهی است که بتواند مسائل و نیازهایش را پاسخ دهد و فرهنگ اجتماعی و خانوادگی را بر اساس اسلام اصلاح کند.

وی تصمیمات دولت یازدهم را بر مبنای تدبیر اعلام کرد و افزود: از ما پذیرفتنی نیست در جایی که توجیه اقتصادی لازم ندارد، سرمایه‏‌گذاری کنیم و با تصمیمات غیرکارشناسی و نسنجیده، هزینه‌های ملی و بیت‌المال را هدر دهیم.

چاووشی به حیف و میل شدن پول کشور در هشت سال گذشته اشاره و بیان کرد: پول کشور در هشت سال گذشته در جاهایی هزینه شد که نباید نمی‌شد و کارهای غیر‌کارشناسی زیادی شد و وقتی رئیس جمهور اعلام کردند که خزانه دولت خالی شده، باعث عصبانیت خیلی‌ها شد؛ اما این یک واقعیت تلخ است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران همچنین مبنای تصمیمات دولت تدبیر و امید را کار کارشناسی‌شده و استفاده از نظر اندیشمندان کارشناسان و نخبگان اعلام کرد و گفت: بسیاری از نخبگان کشور به تریبون‌ها دسترسی ندارند و باید این افراد را شناسایی کرده و از تخصص و ایده‌هایشان استفاده کنیم.

انتهای پیام/2568/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول