اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد خبر داد

بدهی 2400 میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری مشهد

معاون امور مالی و اداری شهردار مشهد گفت: 50 تا 60 دستگاه دولتی، عمومی، انتظامی و نظامی 2 هزار و 400 میلیارد تومان به شهرداری مشهد بدهکار هستند.

بدهی 2400 میلیارد تومانی دستگاه‌های دولتی به شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالفضل انتظاری ظهر امروز در نشستی خبری که در شهرداری مشهد برگزار شد، با بیان اینکه قانون نوسازی و عمران شهری متعلق به سال 47 است، اظهار داشت: بر اساس این قانون صاحب پلاک‌های کشور بر اساس مبنایی که در قانون مشخص شده باید عوارض خود را به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

انتظاری ادامه داد: بر این اساس در اردیبهشت ماه سال جاری 640 هزار فیش برای دریافت عوارض شهری صادر کردیم و پیش‌بینی ما دریافت 30 میلیارد تومان در سال جاری است که تا به امروز 20 میلیارد تومان آن محقق شده که البته کل مبلغ این فیش‌ها 100 میلیارد تومان بود که 70 میلیارد آن متعلق به سال‌های قبل و جرایم آن بوده و متوسط پرداخت هر پلاک نیز کمتر از 50 هزار تومان است.

معاون امور مالی و اداری شهرداری مشهد بیان داشت: بر اساس قانون اگر پلاکی عوارض خود را پرداخت نکند، می‌توان از طریق دستگاه‌ها خدماتی برق و گاز آن پلاک را قطع کرد که بر این اساس برای 3 هزار پلاک نیز این اخطار صادر شده و در بیش از 100 پلاک هم برق قطع شده است.

وی نیاز شهرداری به منابع مالی برای اداره مشهد در سال جاری را 700 میلیارد تومان اعلام کرد، افزود: هزینه اداره شهر مشهد با توجه به تورم در سال آینده به یک‌هزار میلیارد تومان خواهد رسید و اگر ما درآمد پایدار نداشته باشیم مجبور به فروش تراکم هستیم.

انتظاری اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای چهارم اگر مردم عوارض خود را تا 15 اسفند پرداخت کنند از پرداخت جرایم معاف خواهند شد و مردم برای پرداخت و حتی دریافت قبض عوارض خود می‌توانند از طریق الکترونیک اقدام کنند و حتی در صورت بدهکاری زیاد امکان اقساط هم وجود دارد.

وی در خصوص چک‌های برگشتی در کشور و شهرداری مشهد، تصریح کرد: براساس گزارش بانک مرکزی از سال 88 تا 91 تعداد چک‌های برگشتی در کشور با افزایش مواجه بوده اما چک‌هایی که در مراحل قضایی قرار گرفتند، کاهش یافته و این موضوع در شهرداری مشهد نیز صدق می‌کند.

به گفته وی، مجموع چک‌های برگشتی به شهرداری 9 هزار و 344 فقره چک مربوط به 2 هزار و 273 نفر و کل مبلغ آن نیز نزدیک به 58 میلیارد تومان است که 80 درصد مبلغ آن نیز متعلق به سه سال اخیر بوده و چهار درصد از مبالغ چک‌ها بیش از 100 میلیون تومان است.

معاون امور مالی و اداری شهرداری مشهد ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای چهارم چک‌های برگشتی تا تاریخ 17 دی‌ماه سال جاری اگر مبلغ آن را تا پایان بهمن ماه واریز کنند از کل جرایم معاف خواهند شد و اگر تا 20 اسفند پرداخت کنند نیمی از جرایم بخشیده خواهد شد.

انتظاری در خصوص بدهکاری دستگاه‌های دولتی به شهرداری مشهد، اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی، عمومی، انتظامی و نظامی از بدو تاسیس شهر مشهد تا به امروز هزینه‌های ورود به زمین و پایان‌کار و تغییر کاربری‌های ساختمان‌هایی که احداث کرده‌ را پرداخت نکردند که 50 تا 60 دستگاه‌ دولتی، عمومی، انتظامی و نظامی جزو آن هستند که مبلغ 2 هزار و 400 میلیارد تومان بدهکار هستند؛ برای 700 میلیارد تومان آن مذاکره شده و 326 میلیارد آن نیز از طریق فروش سهام یک شرکت دولتی به شهرداری مشهد پرداخت خواهد شد.

انتظاری در خصوص مطالبی که در خصوص بودجه سال گذشته مطرح و آن را بلندپروازانه می‌دانند، افزود: در سال 91 بر اساس تفریغ بودجه درآمد ما یک‌هزار و 500 میلیارد تومان بود و ما بر این اساس در سال 92 پیش‌بینی 2 هزار میلیارد تومان درآمد را کردیم اما در سال 92 با تغییر تصمیم‌گیری در کشور بازار مسکن با رکود مواجه شد و بخشی از پیش‌بینی‌های ما محقق نشد و من امیدوارم با توجه به اینکه در سال بعد قیمت پروانه و پایان ‌کار افزایش ‎می‌یابد، بسیاری از مردم در این دو ماه اقدام به پرداخت آن کنند که باعث تحقق بیشتر بودجه سال جاری خواهد شد.

انتهای پیام/2202/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول