اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شبستر خبر داد

برخورد قانونی با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شبستر

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان برخورد قانونی صورت می‌گیرد و توسعه تعاملات لازم با نهادهای اجتماعی بدون استعلام موضوع ارائه خدمات صورت نخواهد گرفت.

برخورد قانونی با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شبستر

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، محمود رحیمی‌عراقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: آب از عوامل اصلی محدودکننده توسعه کشاورزی در این شهرستان بوده و خشکی دو سوم دریاچه ارومیه و افت آب‌های زیرزمینی این عامل را تشدید کرده است.

وی اظهار داشت: اگر مشکل آب کشاورزی در اراضی شهرستان شبستر از طریق انتقال و پمپاژ آب رودخانه ارس از دو نقطه شهرستان یعنی صوفیان و تسوج حل و تسریع شود، اشتغال مولد بخش کشاورزی را بدنبال داشته و این امر در رشد و توسعه اقتصاد مبتنی بر کشاورزی منطقه بیش از پیش تاثیرگذار خواهد شد.

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر افزود: رعایت الگوی کشت مؤثرترین راه ارتقاء کیفی محصولات کشاورزی و پیشگیری از مشکلات کم آبی بوده و استفاده از روش‌های نوین آبیاری از جمله قطره‌ای و تحت فشار موجبات مصرف بهینه آب را میسر ساخته و در ارتقاء تولید محصولات کشاورزی مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: این مدیریت تلاش خود برای ایجاد زمینه برای دسترسی بهره‌برداران به اعتبارات لازم برای توسعه سطوح آبیاری تحت فشار با توسل به تمامی امکانات در دسترس را در سرلوحه امور اولویت‌دار قرار داده است.

رحیمی‌عراقی افزود: کشاورزی زیربنای اقتصاد و توسعه این منطقه بوده و جبران آسیب‌های احتمالی وارده به آن در آینده ناممکن بوده و تعامل گسترده بهره‌برداران با این مدیریت برای توسعه زیرساختی الگوی کشت و استفاده مدبرانه از منابع تولید موجود، خواهد توانست آینده اقتصاد کشاورزی شبستر را امیدوارکننده‌تر کند.

انتهای پیام/60001/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول