اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بهداشت و سلامت آموزش و پرورش اصفهان:

اصفهان با کمبود 400 مربی بهداشت در مدارس مواجه است

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر در استان اصفهان با کمبود 400 مربی بهداشت در مدارس مواجه هستیم.

اصفهان با کمبود 400 مربی بهداشت در مدارس مواجه است

سعید باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اهمیت فعالیت مربیان بهداشت برای توسعه وضعیت سلامتی دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: مربیان بهداشت با ارائه آموزش‌های بهداشتی به دانش‌آموزان در راستای افزایش هرچه بیشتر سلامتی این افراد تلاش می‌کنند.

وی به تعداد مربیان بهداشت فعال در مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 420 نفر مربی بهداشت در سطح مدارس استان اصفهان فعالیت می‌کنند و در راستای ارتقای وضعیت سلامتی دانش‌آموزان و مدارس اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه البته فعالیت مربیان بهداشت در مدارس بر اساس اولویت‌بندی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اولویت نخست برای فعالیت مربیان بهداشت در مدارس با دوره ابتدایی است.

وی فعالیت مربیان بهداشت در مدارس شهری را به‌عنوان یکی دیگر از این اولویت‌ها دانست و اضافه کرد: مراکز بهداشت و بهورزان در مدارس روستایی در راستای ارائه آموزش‌های بهداشتی به دانش‌آموزان و ارتقای وضعیت سلامتی مدارس فعال هستند.

باقری با بیان اینکه در صورتی‌ که نیرو برای فعالیت به‌عنوان مربی بهداشت وجود داشته باشد، این افراد در مدارس متوسطه اول و دوم فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: در حال حاضر با کمبود نیرو در زمینه مربی بهداشت در مدارس مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در استان اصفهان با کمبود 400 مربی بهداشت در مدارس مواجه هستیم، افزود: به ازای هر 750 نفر دانش‌آموز یک مربی بهداشت باید وجود داشته باشد و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع این کمبود‌ها باشیم.

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر مکاتباتی با وزارتخانه آموزش‌وپرورش در راستای رفع این کمبود‌ها شده است، گفت: پیگیری‌های لازم را در راستای برطرف شدن کمبود مربی بهداشت در مدارس انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در هر مدرسه یک نفر از همکاران علاقه‌مند را به‌عنوان رابط بهداشتی انتخاب کرده‌ایم که این افراد برنامه‌های بهداشتی را در میان دانش‌آموزان اجرا می‌کنند، افزود: انتظار می‌رود مربیان بهداشت موضوع آموزش سلامت و فرهنگ‌سازی سلامت جسمانی، روحی و روانی را در میان دانش‌آموزان مورد توجه قرار دهند.

باقری اظهار کرد: معاینه و غربالگری دانش‌آموزان، تشکیل شناسنامه سلامت دانش‌آموزان و اجرای طرح‌های سلامت در سطح مدارس از مهم‌ترین وظایف مربیان بهداشت تلقی می‌شود.

انتهای پیام/63004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول