اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مداحان کشور مطرح کرد

پیشنهاد راه‌اندازی رشته ادبیات آیینی و مداحی در دانشگاه‌ها

رئیس خانه مداحان کشور گفت: پیشنهاد راه‌اندازی رشته مداحی در دانشگاه جامع علمی کاربردی را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داده‌ایم که در مرحله رسیدگی و تصمیم‌گیری است.

پیشنهاد راه‌اندازی رشته ادبیات آیینی و مداحی در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دماوند، علی آهی در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه آزاد دماوند در خانه مداحان کشور بیان کرد: فرهنگ‏سراهای تهران نیز به این نتیجه رسیدند که در زمینه تبلیغ دینی، دوره آموزشی مداحی نیز باید در این اماکن تدریس شود.

وی از برخی موازی‌کاری‌ها در امور مداحی نیز انتقاد کرد و گفت: در وحدت تصمیم‌گیری در زمینه آموزش مداحی و متولیان این کار، بین مسئولان انسجام لازم وجود ندارد و ما درگیر تکثر و موازی‌کاری نهادهای مرتبط هستیم.

آهی در این دیدار صمیمانه ادامه داد: خانه مداحان در سال 1388 به منظور ایجاد مرکزی متمرکز برای برنامه‌ریزی‌های کلان جامعه مداحان اهل بیت (ع) راه‏‌اندازی شد.

وی افزود: در طول این سال‏‌ها، جلسات منظم و مفیدی برای مداحان برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

این پیشکسوت مداحی کشور با بیان اینکه در زمینه رفع شبهات دینی از مداحی کارهای زیادی انجام داده‌ایم، اظهار داشت: آموزش نیروهای جوان، توجه به ادبیات آیینی و در آینده نزدیک تشکیل اتاق فکر کانون مداحان کشور از دیگر برنامه‌های خانه مداحان است.

انتهای پیام/2568/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول