اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل بارش شدید برف صورت گرفت

استقرار نیروهای هلال ‌احمر دماوند در جاده‌های هراز و فیروزکوه

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت:‌ نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند، به دلیل بارش شدید برف در جاده‌های هراز و فیروزکوه استقرار یافتند.

استقرار نیروهای هلال ‌احمر دماوند در جاده‌های هراز و فیروزکوه

حمید فرهادی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد:‌ در این عملیات، دو دستگاه خودروی پیکاپ، دو دستگاه آمبولانس و چهار نیروی نجات‌گر کادر در پایگاه‌های آبعلی و چنار غرب در جاده هراز و فیروزکوه مستقر شدند.

وی افزود: فرماندهی عملیات بر عهده مسئول امداد و نجات هلال احمر شهرستان است و این نیروها برای خدمات‏‌رسانی به هم‏وطنانی که در حال عبور از دو محور هراز و فیروزکوه هستند، آمادگی کامل دارند.

فرهادی درباره وضع این دو محور اظهار داشت: روز گذشته، بارش برف به حدی بود که بیش از پنج متر طول جاده قابل رؤیت نبود و تردد خوروها به کندی انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: در گردنه‌های چنار در محور فیروزکوه و امام‏زاده هاشم (ع) در محور هراز،‌ بوران شدید گزارش شده است.

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر این محورها باز است، افزود: به احتمال زیاد و درصورت ادامه یافتن این شرایط،‌ محورها در نقاط حساس مسدود شود تا هم‏وطنان در برف و کولاک نمانند.

وی در این زمینه به کسانی که قصد تردد و عبور از محورهای کوهستانی دارند، توصیه کرد:‌ به همراه داشتن وسایل ایمنی و تجهیز خودرو به زنجیر چرخ از ملزومات رانندگی در چنین شرایطی است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند همچنین به همراه داشتن گوشی تلفن همراه و شارژر فندکی را مورد تأکید قرار داد و افزود: رانندگان همچنین باید از سلامت چراغ‌‏ها، ترمز و چراغ ‌ترمز و برف پاک‌کن خودروی خود اطمینان داشته باشند.

فرهادی ادامه داد: همچنین به همراه داشتن پوشاک گرم به اندازه کافی و خوراک سبک و کم‏‌حجم مانند تن ماهی و کنسرو نیز توصیه می‌‏شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‏وطنان می‌توانند در صورت بروز حادثه در جاده‌ها، از شماره تلفن ندای امداد استان تهران به شماره 112 که یک شماره بین‌المللی و رایگان است و نیاز به وجود سیم‌کارت نیز ندارد، استفاده کنند.

به گزارش فارس، جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند دارای سه پایگاه ثابت است که یکی در مرکز اداری این جمعیت و دو پایگاه دیگر در محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه قرار دارد.

در محور هراز، پایگاه امداد و نجات شهید حسین لالی درآبعلی و در محور فیروزکوه، پایگاه شهید داود مقدم در منطقه چنارغرب در دو نقطه حساس این دو محور مواصلاتی واقع شده‌اند.

انتهای پیام/2568/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول