اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون مداحان دشتستان خبر داد

ساماندهی و شناسنامه‌دار شدن 200 مداح در دشتستان

مسئول کانون مداحان دشتستان از ساماندهی و شناسنامه‌دار شدن 200 مداح در دشتستان خبر داد.

ساماندهی و شناسنامه‌دار شدن 200 مداح در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، ابوذر ارمی صبح امروز در آیین برگزاری کارگاه آموزش مداحی دشتستان گزارشی از روند شکل‌گیری و ساماندهی کانون مداحان ارائه و ثبت‌نام و رتبه‌بندی مداحان دشتستان را از برنامه‌های موفق این کانون دانست.

وی با اشاره به فرهنگ و جایگاه مداحی افزود: مداحی یک هنر مذهبی است که در فرهنگ شیعه جایگاه والا و مخاطبان فراوانی دارد، شعرهای مداحی اگر از محتوای عالی و شیوای ادبی برخوردار باشد بسیار تاثیرگذار و فرهنگ‌ساز است.

مسئول کانون مداحان دشتستان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی رسالت اصلی مداحان است که باید به آن توجه ویژه شود.

ارمی تصریح کرد: مداح و ذاکر اهل بیت(ع) باید هیئت مذهبی را به سمت احیای کارکردهای دین سوق دهد، هدف اصلی مداح باید پرورش نیروی انقلابی و اسلامی باشد که این یکی از ضرورت‌های مهم جامعه حال حاضر است.

مسئول کانون مداحان شهرستان دشتستان اضافه کرد: مداح از طریق نوحه و بهره جستن از لحن و صوت، دین را به مردم معرفی می‌کند و اگر اصول مداحی به درستی رعایت شود تاثیرات مثبتی بر روی تبلیغات دینی می‌گذارد.

وی ادامه داد: داشتن بصیرت بالا و روحیه ولایت‌مداری می‌تواند چراغ راه مداحان باشد و از بسیاری انحرافات و بعضا کج سلیقگی‌ها جلوگیری کند و مداحی کشور ما را به جایگاه شایسته خود برساند.

این مسئول گفت: مداحی یک هنر مذهبی بوده که بسیار تاثیرگذار و فرهنگ‌ساز است.

وی از ساماندهی و شناسنامه‌دار شدن 200 مداح در دشتستان خبر داد و اظهار داشت: مداحان باید در بحث سواد ادبی و علم ادبیات اطلاعات لازم را کسب کنند تا هر شعری را بر زبان جاری نکنند، آنها باید اطلاعات اسلامی و تاریخی خود را بالا برده و همواره در طول سال به مطالعه متون و کتاب‌های مذهبی و تاریخی بپردازند.

مسئول کانون مداحان دشتستان اضافه کرد: این کانون از بدو تاسیس اقدام به شناسایی و ثبت‌نام مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) کرده و تاکنون تعداد 200 نفر از مداحان شهرستان ساماندهی و تحت پوشش این کانون مداحان قرار گرفته‌اند.

وی برگزاری کارگاه آموزشی مداحی، جلسات هفتگی کانون مداحان و ارتباط مستمر با مداحان را از اولویت‌های مهم این کانون دانست.

در این آیین همچنین از مداحان و ذاکرین قدیمی شهرستان و نفرات برگزیده کارگاه آموزش مداحی تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/2452/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول