اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

بازارچه‎های صنایع‎دستی در مدارس اسکان مسافران نوروزی ایجاد می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان، در ایام نوروز سال 93، بازارچه‎های صنایع دستی در مدارس اسکان مسافر دایر خواهد شد.

بازارچه‎های صنایع‎دستی در مدارس اسکان مسافران نوروزی ایجاد می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در نشست با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی این استان اظهار داشت: ایجاد و راه‎اندازی بازارچه‎های صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان استان از برنامه‎های این اداره کل است که هم اکنون گاراژ مهرآیین به همین منظور خریداری شده که پس از مرمت و بازسازی، هنرمندان استان می‎توانند بهره لازم را از آن ببرند.

وی با اشاره به اهمیت بازارچه‎های صنایع دستی در فروش محصولات صنایع دستی استان افزود: در جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین امسال، 210 غرفه صنایع ‎دستی داخلی و خارجی ایجاد شد که ضمن نمایش محصولات صنایع ‎دستی، فروش قابل توجهی عاید هنرمندان شد.

وی بازاریابی و بازارشناسی را در فروش محصولات صنایع دستی استان قابل اهمیت ذکر کرد و بر افزایش ارزش افزوده این صنعت تاکید داشت.

عباسی همچنین به انعقاد تفاهمنامه با سایر دستگاه‎های اجرایی استان برای بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی، اشاره کرد و اذعان داشت: نصب ویترین‎های محصولات صنایع دستی در ادارات می‎تواند ضمن معرفی محصولات و  بازاریابی لازم، فروش محصولات را بالا ببرد.

وی همچنین در تفاهمنامه با آموزش و پرورش استان، از ایجاد یک فروشگاه محصولات صنایع دستی فرهنگیان یاد کرد که محصولات صنایع دستی استان به صورت اقساطی و نقدی در این فروشگاه عرضه خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به عضویت 10 مدرسه در ستاد تسهیلات سفرهای استان برای اسکان مسافران نوروزی، ایجاد بازارچه‎های صنایع دستی نوروزی در این مدارس را راهکار خوبی برای افزایش فروش محصولات صنایع دستی استان ذکر کرد.

وی به اهمیت صادرات محصولات صنایع دستی استان اشاره داشت و گفت: سهم استان گلستان در صادرات صنایع دستی استان از برش ملی، 500 هزار دلار است که می‎توان در صورت وجود و نظارت گمرک تخصصی در خصوص صادرات محصولات صنایع دستی استان و با تولید محصولات صنایع دستی صادراتی نسبت به افزایش رقم صادراتی محصولات صنایع دستی استان همت گماشت.

انتهای پیام/2307/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول