اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی: تروریسم تهدید مشترک افغانستان و پاکستان است

رئیس‌جمهور افغانستان با اشاره به وقوع حملات تروریستی در افغانستان و پاکستان، پدیده تروریسم را تهدیدی مشترک برای ۲ کشور خواند.

کرزی: تروریسم تهدید مشترک افغانستان و پاکستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان با انتشار بیانیه‎ای که امروز در رسانه‌ها منتشر شد اعلام کرد: با افزایش تروریست‌ها و فعالیت‌های تروریستی آنان در افغانستان و پاکستانی ملت 2 کشور به سوی تاریکی می‌روند.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور افغانستان مبارزه مشترک افغان‎ها و پاکستانی‎ها علیه تروریسم را یک وظیفه ایمانی و وجدانی برشمرد.

به گفته کرزی، تروریسم دشمن شهروندان 2 طرف مرز «دیورند» است و تروریست‌ها همواره با حملات خود جان مردم این مناطق را می‎گیرند.

حامد کرزی در این پیام از اقدام فداکارانه نوجوان پاکستانی برای جلوگیری از یک حمله انتحاری تقدیر کرد.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور افغانستان از عمل شجاعانه این جوان تمجید کرده و به مقامات مربوط دستور داد تا برای همدردی، به خانواده وی کمک کنند.

حامد کرزی همچنین با اشاره به شجاعت و فداکاری «جان علی» یکی از افسران پلیس افغانستان و چند نفر دیگری از جوانان شجاع افغان، گفت که در افغانستان نیز جوانان دلیر بارها با فدای جان خود جلو تروریست‌های انتحاری را گرفته‎اند و بدین وسیله ده‎ها و صدها خانواده را از مرگ عزیزانشان نجات داده‎اند.

جان علی، افسر جوان پلیس افغان بود که با به آغوش کشیدن یک عامل انتحاری چندی پیش در کابل جان خود را فدا کرد و از کشته شدن صدها تن دیگر جلوگیری کرد.

در همین حال، یک دانش آموز مدرسه در شهر «هنگوی» ایالت «خیبر پشتونخواه» در نزدیک مرز افغانستان، با فدای جان خود یک حمله انتحاری را دفع کرد.

این دانش آموز «اعتزاز حسن» نام دارد که با فدا کردن جان خود از کشته شدن صدها دانش آموز دیگر جلوگیری کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول