اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

مجازات جایگزین حبس مورد توجه قضات باشد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مجازات جایگزین حبس در جرایم مختلف باید مورد توجه قضات و صادرکنندگان احکام باشد.

مجازات جایگزین حبس مورد توجه قضات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی عصر امروز در جمع معاونان، دادستان‌ها و رؤسای حوزه قضایی تابعه استان بر برخورد قاطع با قاچاقچیان کالا و مشروبات الکلی تاکید کرد.

وی تصریح کرد: آثار سوء قاچاق کالا صدمات جبران‌ناپذیری بر پیکره اقتصاد منطقه‌ای و ملی وارد می‌سازد و دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و سالم‌سازی اقتصاد تمام توان خود را در مبارزه با این‌گونه جرایم به کار می‌گیرد.

قاصدی بر لزوم دقت در تحقیقات و در مراحل رسیدگی به پرونده‌ها اشاره کرد و افزود: بی‌تردید تحقیقات جامع و کامل به صدور دستورات و آرا متقن و بی‌شک و شبهه کمک شایانی می‌کند و قضات بایستی به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی رعایت حفظ احترام و تکریم ارباب رجوع را از برنامه‌های راهبردی دستگاه قضایی عنوان کرد و ادامه داد: برخوردها در دستگاه قضایی در چارچوب قانون و همراه با رأفت اسلامی صورت می‌گیرد اما در جایی که منافع و امنیت ملی به مخاطره بیفتد دستگاه قضایی با نهایت اقتدار وارد شده و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان به برنامه‌های قوه قضاییه در مورد حبس‌زدایی اشاره کرد و یادآور شد: قضات در صدور احکام باید از تمام راهکارهای قانونی برای مجازات جایگزین حبس استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد افراد کمی وارد زندان شوند و خانواده ها درگیر مشکلات مضاعفی نشوند.

در این جلسه دادستان‌ها و رؤسای حوزه قضایی تابعه استان اردبیل نیز گزارشی از عملکرد و اقدامات مربوطه را ارائه کردند.

انتهای پیام/62003/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول