اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

توسعه متوازن مناطق شهری و روستایی یک ضرورت است

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: باید در راستای توسعه متوازن مناطق شهری و روستایی آذربایجان غربی گام برداشته شود.

توسعه متوازن مناطق شهری و روستایی یک ضرورت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی سلیمانی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی اظهار داشت: باید به مسائل مختلف در چگونگی توزیع امکانات از جمله راه‌اندازی اماکن ورزشی و تفریحی، مراکز درمانی و  دانشگاه‌ها نگاه کارشناسی صورت گرفته و از تمرکز امکانات در یک شهر خودداری شود.

وی رشد متوازن همه مناطق استان را یک ضرورت جدی دانست و ادامه داد: چنانچه در ارتباط با همه مناطق استان یک رویکرد اتخاذ شود، با معضل مهاجرت از سایر شهرستان‌ها و روستاها به ارومیه روبه‌رو نشده و مناطقی به عنوان سکونت‌گاه‌های غیرمجاز ظهور پیدا نمی‌کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت یکی از سیاست‌های کلی کشور در شرایط کنونی قلمداد می‌شود، ادامه داد: ضمن تلاش برای جامه عمل پوشاندن به این خط مشی باید در راستای اشتغال‌زایی، رفع مشکل ازدواج و تامین معیشت جوانان گام برداشته شود، تا پیرو افزایش جمعیت مشکلات نیز بیشتر نشود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان، تحصیل، اشتغال و .. برای خانواده‌های زیادی مشکل آفرین شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه خانواده‌ها با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، تلاش برای تحقق سیاست افزایش جمعیت با موانعی روبه‌رو است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بر ضرورت تلاش برای حفظ سرمایه‌های انسانی تاکید کرد و بیان داشت: می‌توان از طریق حفظ نخبگان و جوانان در داخل کشور برای رفع مشکلات مختلف جامعه و پیشرفت همه‌جانبه گام‌های بلندی را برداشت.

انتهای پیام/61002/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول